پیکر مرحوم احمد عزیزی شاعر انقلابی در کرمانشاه تشییع شد

ایرنا نوشت : پیکر مرحوم 'احمد عزیزی' شاعر متعهد و ارزشی انقلاب روز پنجشنبه در میان حزن و اندوه مردم فرهنگ دوست، ولایت مدار و ارزشی کرمانشاه تشییع و در قطعه مقبره الشعرا باغ فردوس شهر کرمانشاه به خاک سپرده شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، در این آیین معنوی که از ساعت 9 و 30دقیقه صبح آغاز شد، ابتدا آیت الله 'مصطفی علما' نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه در مقابل مسجد جامع این شهر بر پیکر مرحوم عزیزی نماز میت اقامه کرد.


مراسم تشییع پیکر این شاعر انقلابی با حضور نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه کرمانشاه، معاون سیاسی امنیتی استانداری، مدیران کل و روسای ادارات و سازمان ها، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و جمعی از اقشار مردم فرهنگ دوست کرمانشاه از مقابل مسجد جامع تا میدان آزادی کرمانشاه برگزار شد.


پیکر مرحوم عزیزی بعد از تشییع برای خاکسپاری به باغ فردوس شهر کرمانشاه منتقل شد و این شاعر ارزشی و متعهد در قطعه مقبره الشعرا آرام گرفت.


در مراسم خاکسپاری مرحوم عزیزی، جمعی از شاعران، ادیبان و نویسندگان کشورمان نیز حضور داشتند و علیرضا قزوه مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری کشور در وصف شعرها و نوع ادبیات شعری ادبی مرحوم احمد عزیزی سخنانی گفت و یادآور شد که مرحوم عزیزی یکی از شاعران محبوب و مورد توجه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بود.


در هنگام تدفین و خاکسپاری پیکر مرحوم عزیزی، همچنین پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب قرائت شد و همچنین گفت و گو آیت الله خامنه ای و خداحافظی ایشان با احمد عزیزی نیز پخش گردید.


رهبر معظم انقلاب در سال 1390 و در جریان سفر به استان کرمانشاه با حضور در بیمارستان امام رضا (ع) از وی عیادت و بر رسیدگی به وضعیت این شاعر آئینی تاکید کردند.

قرار است مراسم ختم و بزرگداشت مرحوم احمد عزیزی نیز ساعت 14 الی 15 و 30دقیقه روز پنجشنبه در مسجد محمد رسول الله (ص) واقع در محله حافظیه کرمانشاه برگزار می شود.
'

احمد عزیزی' شاعر انقلاب که از پانزدهم اسفند ماه سال 1386 به علت کاهش سطح هوشیاری ناشی از تشنج، بیماری قلبی و کلیوی در بیمارستان بستری بود، عصر روز دوشنبه 16اسفند در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه درگذشت.


عزیزی چهارم دی ماه سال 1337 در سرپل ذهاب کرمانشاه به دنیا آمد، او دارای آثاری نظیر کفش های مکاشفه، شرجی آواز، خوابنامه و باغ تناسخ، ترجمه زخم، باران پروانه، رودخانه رؤیا، ملکوت تکلم و سیل گل سرخ است.


وی آثار شعر و نثر ادبی متعددی دارد و شاعری با سبک منحصر به فرد است که این سبک به صورت مثنوی در کفش های مکاشفه او جلوه کرده ‌است.

تمایل سبک وی به معنویت و عرفان اسلامی با فرم جدیدی از مثنوی، ملهم از مثنوی مولوی، در شعر معاصر بی‌نظیر است، این سبک تاثیر بسیار زیادی در شعر معاصر گذاشته ‌است.

اشعار عزیزی با عرفان اسلامی آمیختگی دارد و تمجید از اهل بیت در بیشتر آثارش موج می‌زند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، رییس جمهور و معاون پارلمانی او، رییس مجلس شورای اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سخنگوی وزارت امور خارجه، نمایبنده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، استاندار کرمانشاه، اعضای مجمع نمایندگان استان و جمع زیادی از چهره ها و شخصیت ها و مسوولان ملی و استانی در پیام های جداگانه ای درگذشت این شاعر متعهد را تسلیت گفتند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 644581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =