ایرنا نوشت:

سعید جلیلی روز پنجشنبه در همایش بصیرت و ولایت شهرستان نهاوند استان همدان افزود: همانگونه که بر پایه این اصل مهم تاکنون توانسته ایم بر همه مشکلات پیروز شویم اگر بتوانیم این اندیشه دینی را با همدلی و همزبانی در اقتصاد بکار ببریم قطعا خواهیم توانست در این زمینه حماسه آفرینی کنیم .

وی افزود: همه این اقتدار و پیشرفت های بوجود آمده در سایه اندیشه ای دینی مبتنی بر خداباوری و عمل به دستورات قرآن کریم به وجود آمده و به عنوان یک تمدن و حیات جدید در دنیا مطرح شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در این اندیشه ولایت جایگاه ویژه ای دارد که هر چقدر مردم به این ستون نزدیک شده اند موفقیت های آنها بیشتر بوده و هرجا کاستی هایی وجود داشته به واسطه آن بوده است که مردم به این اصل کمتر لبیک گفته اند .

جلیلی با بیان این که دشمن می داند این اندیشه دینی است که تا کنون توانسته مردم ما را پیروز کند گفت: دشمن که بخوبی بر این واقعیت واقف است سعی می کند از طریق مباحثی چون تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی اندیشه مردم را سست کند تا بتواند بر آنها پیروز شود .

وی ادامه داد:امروز جمهوری اسلامی در منطقه ای قرار گرفته که تمامی کشورهای پیرامون آن همچون افغانستان، عراق و سوریه در بحران به سر می برند اما امنیت کشور ما در این منطقه به اعتراف اغلب دولتمردان دیگر کشورها مثال زدنی است .

وی افزود: کسانی که عامل ایجاد این بحران ها هستند اعتراف کرده اند که هدف اصلی آنان ایجاد بحران در ایران بوده است اما تا کنون نتوانسته اند هیچ اقدامی علیه ما انجام دهند .

جلیلی گفت: حتی امروز دشمنان معتقدند بدون حضور ایران نمی توان در منطقه امنیت پایدار را ایجاد کرد و لازم است از تجارب ایران برای ایجاد امنیت استفاده کرد .

وی با طرح این سوال که علت نگرانی دشمن از هسته ای شدن ما چیست؟ افزود: آمریکا و دشمنان ما دارای پنج هزار کلاهک هسته ای هستند و حتی کشورهای هند و پاکستان نیز از انرژی هسته ای برخوردارند اما چه شده که اینها این همه نسبت به مساله هسته ای بودن ایران دغدغه دارند و در این زمینه اینگونه دچار استیصال شده اند .

وی افزود: آنچه که باعث شده آنها از واقعیتی به نام انقلاب اسلامی دچار نگرانی شوند این است که آنها میدانند که اندیشه دینی مردم ایران موجب مقاومت آنان در دوره های مختلف شده و ملت ایران با این مقاومت موفقیت های فراوانی بدست آورده اند .

جلیلی با بیان اینکه نظام اسلامی علاوه بر مقاومت توانسته به پیشرفت برسد و حتی به عنوان یک الگو در دنیا اشاعه یابد افزود: البته کشور ما تنها مقاومت نمی کند بلکه در طول دوران مقاومت خود به پیشرفت های زیادی که حیرت مقامات اروپایی را برانگیخته رسیده و علاوه بر آن موفق شده به عنوان یک الگو در دنیا تکثیر شود .

وی گفت: گزینه نظامی اولین گزینه دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی بود اما چون دشمن در دوران جنگ تحمیلی از مردم ما تو دهنی سختی خورده بود این گزینه را کنار گذاشت و به تهاجم فرهنگی از طریق ایجاد 170 شبکه ماهواره ای و جنگ نرم رو آورده تا از این طریق دستاوردهای یک ملت را تحقیر کند .

جلیلی با اشاره به غیر قابل اعتماد بودن آمریکا در مذاکرات هسته ای گفت:این منطق رهبر انقلاب که گفتند ما به آمریکا اعتماد نداریم منطق درستی است و دلایل روشنی دارد زیرا این منطق برگرفته از اندیشه دینی است که می گوید ماهیت دشمن کینه جویی و بدعهدی است .

وی با طرح این سوال که امروز کسانی که به دنبال مصالحه هستند چه گیرشان آمده افزود: آمریکا در جریان جنگ سیاسی با شوروی سابق این کشور را تا حد فروپاشی برد و در ژاپن نیز پس از گذشت سال ها از جنگ جهانی همچنان در این کشور مستقر بود و پایگاه های نظامی اش را از این کشور برنداشت لذا نمی توان به این دشمن اعتماد کرد.

وی آمریکا را دشمن کینه توز ایران معرفی کرد و گفت: این کشور با توجه به کینه ای که از انقلاب اسلامی دارد بجز در مساله هسته ای در سایر وارد ما را تحت فشار قرار داده است به گونه ای که برای جلوگیری از عبور لوله گاز از ایران در طول یک سال 39 بار موضع گیری می کند تا نگذارد این کار عملی شود .

وی افزود: در بحث هسته ای نیز آنها بدنبال بهانه تراشی هستند به گونه ای که برای رآکتور تحقیقاتی تهران که زیر نظر آژانس فعالیت می کند و ایزوتوپ های دارویی تولید می کند مانع تراشی کردند و نگذاشتند سوخت به ما بدهند تا ما را تحت فشار قرار دهند.

وی افزود: آیا به دشمنی که می گوید حتی ما نباید در فردو فعالیت هسته ای داشته باشیم زیرا به خاطر کوهستانی بودن منطقه ما نمی توانیم آنجا را بمباران کنیم می توان اعتماد کرد و روی حرفش حسابی باز کرد.

وی تنها راه احقاق حقوق هسته ای را ایستادگی عنوان کرد و گفت: شهدای هسته ای ما و دانشمندان و فیزیکدانان هسته ای ما ایستادگی کردند که قدرت چانه زنی ما بالا برود ما نیز باید ایستادگی نمائیم .

جلیلی با بیان اینکه آمریکا به دنبال آن است که چهره اسلام ناب محمدی را بپوشاند افزود: آمریکا برای پوشاندن چهره اسلام ناب رو به اسلام بدلی و انحرافی آورده و چون نمی تواند ملت ما را از اصل مبارزه منصرف سازد گروه هایی مانند داعش را اجیر کرده تا جنگ نیابتی را بر ما تحمیل کند.

همایش بصیرت به مناسبت روز میلاد حضرت علی اکبر و روز جوان با حضورجمعی از مردم در مصلای نماز جمعه نهاوند برگزار شد.
1717

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =