وزیر آموزش و پرورش به مناسبت درگذشت دکتر علی شریعتمداری، استاد تعلیم و تربیت کشور، پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، متن پیام تسلیت دکتر فخرالدین دانش آشتیانی به شرح زیراست:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و اناالیه راجعون

بار دیگر ستاره ای درخشان از سپهر علم و فضیلت غروب کرد. دکتر علی شریعتمداری، چهره ماندگار علمی کشور و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درگذشت.

وی که انسانی به غایت آزموده و فروتن بود، همپایه دانش، بینشی عمیق داشت و به اندازه تعلم، تجربه اندوخته بود. دکتر شریعتمداری، دانشمندی صاحب اثر و شخصیتی وارسته بود و در طول حیات علمی پربارش، تألیف و ترجمه ده ها عنوان کتاب و مقاله علمی، اجتماعی، فرهنگی و تربیتی را در کارنامه علمی خود داشت. آثار فاخر ایشان به حقیقت منشاء برکات بسیار در حوزه علوم تربیتی در سطح ملی و بین المللی بوده و خواهد بود.

دکتر شریعتمداری خدمات آموزشی خود را از حوزه آموزش و پرورش با سمت آموزگاری و دبیری آغاز کرد و در ادامه با احراز رتبه دانشیاری و استادی در دانشگاه های بزرگ کشور به تدریس در حوزه تعلیم و تربیت پرداخت.

هرچند چراغ عمر دنیایی آن دانشمند روشن ضمیر به خاموشی گرایید، اما به یقین، خدمات شایسته علمی و فرهنگی ایشان چون خورشیدی رخشان بر تارک این سرزمین خواهد درخشید.

گرچه غم فقدان آن فرهیخته فرزانه به توصیف در نخواهد آمد، اینجانب، رحلت جانگداز آن دانشمند ارجمند را به جامعه علمی و دانشگاهی، فرهیختگان و فرهنگیان ، اصحاب قلم و اندیشه به ویژه خانواده معزّای آن فقید سعید تسلیت می گویم و از درگاه یگانه علیم برای آن عزیز از دست رفته، غفران الهی و برای بازماندگان و جامعه فرهیختگان حوزه تعلیم و تربیت کشور، صبر و اجر جمیل مسئلت دارم»./

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 621925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =