ایرنا نوشت: دبیر کل سازمان ملل با ابراز نگرانی و هشدار نسبت به افزایش ضدیت و نفرت نسبت به مسلمانان خواستار مقاومت مقابل تلاش های تفرقه افکنانه در جهان شد.

آنتونیو گوترش دبیر کل جدید سازمان ملل متحد روز سه شنبه در یک پیام ویدیویی خطاب به شرکت کنندگان نشست 'مقابله با تبعیض و نفرت پراکنی علیه مسلمانان' تصریح کرد که برخورد های تعصب آمیز نسبت به مسلمانان در جهان امروز رو به افزایش نگران کننده ای گذاشته است.

وی افزود: شیوع برخوردهای متعصبانه، بیگانه هراسی، نژاد پرستی و یهود ستیزی بطور روزانه قربانیانی به جای می گذارد که گرچه در آمارهای متداول از آن ها یادی نمی شود اما این برخوردها موجب از میان رفتن تدریجی شان عزت انسان ها و لطمه های سنگینی به انسانیت شده است.

گوترش گفت : جهان امروز باید مقابل تلاش های بدبینانه با هدف تفرقه در جوامع و تهمت زدن بر همسایگان مقاومت و ایستادگی کند.

دبیر کل سازمان مل تاکید کرد که تبعیض و عدم برابری سبب کاهش، شان انسان و از میان رفتن توان جوامع برای دستیابی به امکانات بالقوه خود می شود.

وی در نهایت با وام گرفتن از آیه شریفه: یا ایها الناس انا خلقناکم من ذکر و انثی و جعلناکم شعوباً و قبائل لتعارفوا ان اکرمکم عندالله اتقیکم، گفت: مردم در هر گوشه ای از این جهان باید با این احساس زندگی کنند که علاوه بر تعلق به جامعه بزرگ انسانی، به هویت فرهنگی هر قوم و طایفه ای احترام و ارزش بگذارند.

دبیر کل سازمان ملل در پایان گفت : این نهاد بین المللی طرح و برنامه هایی را برای رواج ایمنی، شان و احترام برای همه در دست اجرا دارد که این طرح، کمپین' بایکدیگر بودن' نام گرفته و از همه مردم جهان خواست تا با پیوستن به این تلاش ها مقابل نفرت پراکنی و در راه حمایت از حقوق انسان ها، ساختن پل های ارتباطی، تبدیل ترس به امید برای مسلمانان جهان و همه انسانیت قیام کنند.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 624752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =