سعیدی کیا: ۳۳ هزار فقره املاک توسط بنیاد مستضعفان به مردم اهدا شد

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: طی سه سال اخیر 33 هزار فقره املاک توسط بنیاد مستضعفان در کشور به مردم اهدا شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، 350 فقره قرارداد املاک مسکونی به عنوان هدیه مقام معظم رهبری با حضور استاندار هرمزگان و رئیس بنیاد مستضعفان به ساکنان محله نایبند جنوبی بندرعباس واگذار شد.

رئیس بنیاد مستضعفان در این مراسم بیان داشت: طی سه سال اخیر 33 هزار فقره املاک توسط بنیاد مستضعفان در كشور به مردم اهدا شده که مجموع متراژ آن معادل هزار و 400 هکتار بوده و ارزش آن نيز 430 میلیارد تومان بوده است.

محمد سعیدی کیا ادامه داد: در سال جاری نيز تا كنون 17 هزار فقره واگذاري املاك در كشور به مردم داشته ايم و تا پایان سال این رقم به 20 هزار فقره خواهد رسید.

وي اظهار داشت: در استان های مختلف تفاهم نامه ای توسط بنياد مستضعفان امضا شده که هرسال 20 میلیارد تومان برای طرح های کارآفرینی در روستاها اختصاص یابد و سقف تسهيلات هر طرح دو میلیارد تومان است كه توسط بانك سينا پرداخت مي شود.

رئیس بنیاد مستضعفان خاطرنشان كرد: در هرمزگان نيز 12 طرح کارآفرینی روستايي براي دريافت تسهيلات مصوب شده است.

جاسم جادری استاندار هرمزگان نیز در مراسم واگذاری این املاک که در مسجد امام زین العابدین (ع) محله نایبند جنوبی بندرعباس برگزار شد، با قدردانی از بنیاد مستضعفان برای واگذاری این املاک به مردم، عنوان کرد: این کار، اقدامی ارزشمند است که 350 ملک مسکونی به صورت رایگان توسط بنیاد مستضعفان و از سوي مقام معظم رهبری به مردم واگذار می شود.

وی با اشاره به دیگر اقدامات بنیاد مستضعفان در هرمزگان، افزود: این بنیاد قرار است در هرکدام از استان ها یک واحد درمان بستر احداث کند اما تنها استانی که دو واحد درمان بستر در آن توسط بنیاد مستضعفان احداث خواهد شد، استان هرمزگان است که در دو منطقه محروم فاقد امکانات درمانی و بهداشتی استان احداث می شود.

استاندار هرمزگان ادامه داد: همچنین مقرر شده با انعقاد تفاهم نامه ای با این بنیاد در یکی از مناطق محروم این استان مرکز گردشگری و ایجاد اشتغال راه اندازي شود.

جادری خواستار واگذاری املاک به دیگر مستضعفین محله نایبند جنوبی شد و بیان داشت: انقلاب اسلامی متعلق به محرومین و مستضعفین است و همه امکانات باید در راستای خدمت به مردم به کارگیری شود و در تعداد دیگری از محلات بندرعباس درخواست واگذاری املاک وجود دارد که امیدواریم بررسی و انجام شود.

شايان ذكر است؛ در قالب طرح حمایتی اهدای اسناد، تعداد 350 فقره قرار داد واگذاری اراضی محله نایبند جنوبی بندرعباس با عنوان هدیه مقام معظم رهبری توسط بنياد مستضعفان به واجدان شرایط اهدا شد.

متراژ تقریبی اين اراضی واگذار شده حدود 20 هزار مترمربع و ارزش آن بیش از 80 میلیارد ریال برآورد می شود که میزان مالکیت بنیاد دو دانگ است و با هدف تقویت توان اقتصادی خانواده های ساکن در این محله و به صورت رایگان به واجدین شرایط اهدا شده است.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 625415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =