باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: عضو هیات موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، از معرفی 5 نفر به عنوان نامزدهای این تشکل برای انتخابات آینده خبر داد.

مجمع دانشگاهیان جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی عصر روزپنجشنبه، 30 دی در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

در این مراسم که با حضور صد نفر از اساتید دانشگاهها برگزار شد، اهداف و برنامه ها ی جبهه وسازوکار تصمیم گیری ونحوه مشارکت اعضا وهمچنین مواضع اصولی جبهه توسط رضا روستا آزاد عضو هیئت موسس جبهه تشریح ومورد بحث قرار گرفت.

در ادامه این نشست، تعداد ۲۵ نفر از استادان به عنوان عضو اصلی و 25 نفر علی البدل برای شرکت در جلسه عمومی ملی جبهه نیروهای مردمی توسط اعضاء مجمع انتخاب شدند که به نمایندگی از جامعه دانشگاهیان در مجمع عمومی حضور خواهند داشت.

رضا روستاآزاد عضو هیات موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در همایش دانشگاهیان این جبهه اظهارداشت: کسی به فکر ما نیست و خیلی ها به دنبال زمین زدن حرکت ما هستند. در زمانی زندگی می کنیم که بواسطه رادمردی امام راحل و مقام معظم رهبری نوری روشن شده که ما با بهره از این نور می توانیم ببینیم چه خبر است و چه هنجار نامبارکی بر کل دنیا حاکم است.

وی افزود: هنجار نامبارک و پلیدی بر دنیا حاکم است و در همین دانشگاههای ما تحت عنوان علم اقتصاد، سیاست، مدیریت و غیره تدریس می شود.

عضو هیات موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ادامه داد: چیزی که دنیای استکبار را بر دنیا مسلط کرده همان چیزی است که ما در دانشگاهها تحت عنوان علوم انسانی می خوانیم.

روستاآزاد افزود: در دنیایی زندگی می کنیم که ظلمت، کفر، حق ستیزی مدون شده و عناد در کتاب ها آموزش داده می شود و ما برهمان اساس تدریس می کنیم و مقاله می نویسیم.

وی با بیان اینکه ما می دانیم که چه مشکلاتی در کشور و دنیا حاکم است و خیلی ها مشتاقند که بدانند باید چه کرد، گفت: از اول انقلاب جریان انقلابی بدنبال این بوده که ایسم ها را نفی کرده و جایگزینی برای آن پیدا کند. یک جریان واداده، زمین نشسته تحت عنوان معتدل که نام فعلیشان است قائل به این اصلا نبوده و بالعکس منتظر بوده جریان انقلابی اصیل خسته شده و زمین بنشیند تا بگوید کاری که انجام می شود، بهترین است.

عضو هیات موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه الان در نقطه خاصی قرار گرفتیم که بعد از حدود 4 دهه بعضی ها که مترصد بودنند صدا بلند کرده اند و می گویند هنجار حاکم بر دنیا حق است و شما حرف بیهوده ای می زنید و بدنبال تغییر در آرمانهای انقلابی و هنجارهای مدیریتی ما هستند.

روستا آزاد گفت: در مقطع خاصی قرار داریم که پوشالی بودن هنجارهای جهانی مشخص شده و ابر قدرت ها یال و کوپالشان ریخته اما از طرف دیگر کسانی در داخل به دنبال این هستند که انحراف و خطا در گردش کار کشور ایجاد کنند و این در شرایطی است که ما فرصت پیشرفت داریم اما به دلیل ضعف های خود نمی توانیم، کاری انجام دهیم.

وی با اشاره به گسترش اسلام خواهی در جهان ادامه داد: فقط در حوزه بولیوی 50 نفر در یکسال شیعه شدند.یکی از ضعف ها این است که مدیریت سیاسی کشور در مسیر انقلاب اصیل قدم برنمی دارد و از آن فاصله گرفته است و دوم اینکه بدنه اجتماعی شکاف برداشته و از قدرت سیاسی فاصله گرفته است.

عضو هیات موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به مراحل انقلاب از دیدگاه رهبری یعنی انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی و جامعه اسلامی، افزود: چند سالی است که ما در دولت اسلامی درجا میزنیم.

روستاآزاد خاطرنشان کرد: تمرکز ما در جبهه مردمی بر دولت و جامعه اسلامی است که در یکسال پیش دوستان گفتگوهایی داشتند که چه باید کرد. کشور الان می تواند بستر حوادث خیلی خوب و یا خیلی بد باشد. در جایی که جامعه قفل می شود فعال شدن بخش اجتماعی می تواند ما را از بحران خارج کند.

وی گفت: امام و رهبری بارها تاکید کرده اند که دانشگاهها باید سیاسی باشد اما نباید سیاست زده باشد.

عضو هیات موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در خصوص نحوه انتخاب هیات مدیره جبهه مردمی در مجمع عمومی، ادامه داد: این بحث مطرح بود که هیات موسس و ده نفری که گذار می کنند به مجمع عمومی و 25 نفر انتخاب می شوند به چه شکلی باشد. دو گزینه ماندن ده نفر و انتخاب شدن 15 نفر جدید و اینکه 25 نفر انتخاب شوند مطرح بود. حسن گزینه دوم این است که شائبه پیش نمی آید. هر دو گزینه معایب و مزایایی دارد. در مجمع عمومی انتخاب روش ها را به عهده جمع حاضر می گذرایم. هیات موسس اگر هیچ کدام هم انتخاب نشدیم خدا را شکر می کنیم. منطق حکم می کند هیات موسس باقی بماند.

روستاآزاد ادامه داد: در مجمع عمومی هر کس که شایسته باشد پیشنهاد می شود و از بین کسانی که پیشنهاد شدند برای انتخابات پس از چند مرحله غربالگری 5 نفر انتخاب خواهند شد.

وی درباره شاخص ها و چگونگی جلوگیری از نفوذ غیرانقلابی ها گفت: بحث انقلابی بودن مهم است و انسان متدین و شریف در مقابل ظلم ها در دنیا آیا موضع دارد یا خیر؟

عضو هیات موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: بحث انقلابی بودن این است که نسبت به آنچه در دنیای امروز می گذرد بی تفاوت نباشد. کسانی که در راه پر فراز نشیب انقلاب در صحنه حضور داشتند از دیدگاه ما انقلابی حساب می شوند. ساده زیستی و اهتمام برای حل مشکلات مردم شاخص مردمی بودن است.

لازم به ذکر است درجلسه دانشگاهیان روسای سابق دانشگاهها،مسولین اجرایی وزارت سابق علوم واساتید فعال دانشگاه حضوری چشمگیر داشتند و برخی ازآنان به عنوان نماینده دانشگاهیان واساتید جزو25برگزیده این قشر اثرگذارجامعه انتخاب، تادر مجمع عمومی جبهه مردمی حاضرشوند. گفتنی است مجمع عمومی 14 بهمن برگزار می‌شود.

29213

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 625780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =