نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت:در اسلام زندگی ،زندگی میانه است و افراطی گری بلای جان جامعه است.

به گزارش خبرآنلاین از یاسوج،غلام محد زارعی امروز در همایش «بررسی موانع مهارت آموزی، توسعه و اشتغال با محوریت اقتصاد مقاومتی» که در شهرستان دنا برگزار شد اعلام کرد:من تشکر می کنم از رسانه ها و به جوانان عزیزی که در عرصه رسانه با عشق کار می کنند عشق می روزم .

زارعی اضافه کرد:با حداقل درآمد این عزیزان در همه برنامه ها حضور دارند ،این ها با حضور همه جانبه خودشان را فدای اطلاع رسانی به جامعه شان کرده اند .

وی با انتقاد از افراط و تفریط در نزد برخی از رسانه های استان عنوان کرد:برخی ها با افراط و تفریط به مسائل بی اساس دامن می زنند و سعی می ککند جامعه را مایوس و سر خورده کنند دوستان نکنید این کارها را چرا که اعمال کارهای که واقعیت ندارد عاقبت خوشی ندارد.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با نشان دادن اسنادی تصریح کرد:من امروز اسنادی را به شما نشان می دهم که به برخی از این بی اخلاقی ها پی ببرید و هر آن چیزی که عنوان می کنم با مدرک است.

الان دیگر نفت ۱۴۰ دلار نیست نفت به زور بشکه ای ۵۰ دلار می شود

غلام محمد زارعی با اشاره به دوران گذر از سختی ها بیان کرد:شرایطی را که داریم طی می کنیم عبور از یک شرایط و دوران سخت و در هم تپیده سیاسی و اقتصادی است که به دوران گذر حرکت می کنیم ،شاید این دوران سخت باشد ولی چشم انداز آینده استان بسیار روشن است .

زارعی گفت:الان آن سالها نیست که نفت هر بشکه ۱۴۰ دلار بفروش برسد در این سالها نفت به زور به بشکه ای ۵۰ دلار می رسد که برای بودجه سال ۹۶برای درآمد نفت بشکه ای ۵۰ دلار پیش بینی خواهد شد.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت:با همه این شرایط اقتصاد ایران یک اقتصاد تاثیر گذار در جهان است و مشاهده می کنید که در گوشه گوشه این استان کار می شود .اعتبارات خوبی در سفر هیات دولت برای آب شهری دریافت کردیم

وی به پروژه های تعریف شده برای آب شهر یاسوج اشاره کرد و گفت:تأمین آب شرب شهر یاسوج و روستاهای اطراف آن یکی از مشکلات شهرستان بویراحمد بود که با پیگیری‌های انجام شده، احداث تصفیه‌خانه ضروری آب شهر یاسوج با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال از رودخانه بشار در سفر هیئت دولت به استان مصوب شد و هم‌اکنون در مرحله به مناقصه گذاشتن است.

زارعی عنوان کرد: اصلاح و بازسازی بخشی از شبکه آب شرب شهر یاسوج از دیگر مصوبات سفر رئیس‌جمهور بود که مبلغ ۵۰ میلیارد ریال برای آن اعتبار قرار داده شد و علاوه بر این، در این سفر برای تأمین آب شرب شهر مادوان و روستاهای اطراف هم ۵۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شد.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی افزود: ۲۰ میلیارد تومان فقط در حوزه آب شهر یاسوج اختصاص داده شده است سد تنگ سرخ نیز کارهای مهمی صورت گرفته است .

پروژه های استانی را به پروژه های ملی الحاق کردیم

غلام محمد زارعی با اشاره به نامه خود به مدیر کل راه و شهرسازی استان گفت:در تاریخ ۱۹ آذر امسال ناه ای برای مدیر راه و شهرسازی استان نوشتم که در آن از موافقت با الحاق پروژه های{ پل گلو،تقاطع غیر همسطح محور یاسوج کاکان،تقاطع غیر همسطح یاسوج -اصفهان ،جاده یاسوج -بابامیدان،و ورودی شهر یاسوج که شکل زیبایی ندارد} به پروژه ملی اشاره شده بود

زارعی افزود:پروژه راه آهن فعال است ،آزاد راه را که به عنوان یک ایده و فکر همواره برای ما مطرح بوده است این قدر کار کردیم که در سفر ریاست محتورم جمهوری کنار ایشان ایستادم تا زنگ زدند که آزاد راه برای استان با توجه به راه بندر امام و بوشهر و عبور از استان باید از یک کریدور مطمئن عبور کند و همه این ها مقدماتی برای آزاد راه یاسوج -اصفهان شد.

بجای آگاه تر کردن مردم ،اطلاعات غلط و نا حق به خورد مردم می دهند

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در تمام سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا چند سال پیش فقط ۲ میلیارد تومان به بخش گردشگری استان اختصاص پیدا کرده بود گفت:با تلاش های صورت گرفته در سفر هیات دولت به استان بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه تعریف کردیم و پول آماده داریم.

زارعی با بیان اینکه چشم‌انداز خوبی برای آینده استان کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی می‌شود، گفت: با اقدامات انجام شده سال آینده عزم و اراده ما این خواهد بود که در جای جای استان و شهرستانمان ایجاد اشغال در بخش‌های مختلف آغاز ‌شود.

وی با اشاره به اینکه همه موارد تنها بخش ناچیزی از خدمات انجام شده بود بیان کرد:بجای اینکه این کارها را به مردم بگوییم و مردمی را که همواره همراه انقلاب بودند ،آگاه تر کنیم برای اینکه از من خوششان نمی آید نکته ای را پیدا می کنند و با پر رنگ کردن آن ،اطلاعات غلط و نا حق به خورد مردم می دهند .

غلام محمد زارعی ادامه داد:فرهنگ رفتاری باید متناسب با پیشرفت باشد و هیچ ملت و کشوری پیشرفت نمی کند مگر اینکه خودش را با معیارهای پیشرفت و توسعه سازگار کند ،ما نمی توانیم ادعای پیشرفت داشته باشیم تا معیارهای رفتاری را که سازگار با پیشرفت باشد در خودمان ایجاد نکنیم.

شغل را فقط شغل دولتی تعریف نکنیم

زارعی ادامه داد: مشکل دیگری که جامعه ما به آن مبتلا است، این است که شغل را فقط شغل دولتی تعریف کردیم، من خود از مدافعان سینه چاک یافتن شغل برای یک جوان هستم و آنقدر پیگیری کرده‌ام که با چالش‌های آن به طور کامل آشنایی دارم.

وی با اشاره به بالا بودن هزینه‌های جاری دولت تصریح کرد: بیش از ۷۰ درصد بودجه مصوب دولت صرف حقوق و مزایا شده و کمتر از ۳۰ درصد آن به زیرساخت‌ها اختصاص می‌یابد، بنابراین ایجاد زیرساخت‌ها با این منابع اندک بسیار دشوار است.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا به بحث اقتصاد مقاومتی اشاره داشت و عنوان کرد: بحث اقتصاد مقاومتی ایده‌ای بسیار بلند و به تعبیری نسخه شفابخش اقتصاد کشور است. بدترین نوع اقتصاد اقتصاد رکودی تورمی است در گذشته چون اقتصاد ما تنها متکی به نفت بوده و منابع خود را شناسایی نکردیم همه سلول‌های زندگی و مسائل ما وابسته به این اقتصاد بود.

زارعی با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی اقتصاد پویایی است، گفت: اقتصاد مقاومتی اقتصاد ریاضتی نیست، بلکه اقتصاد درون‌زا بوده و لازمه شکوفایی آن این است که حرفه بیاموزیم.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر حتی یک ریال تخصیص اعتبارات نفت به هیچ نقطه‌ای از کشور اختصاص نیافته است، گفت: اسناد خزانه برنامه خوبی بود که در دستور کار دولت قرار گرفت که این اسناد مشمول امتیازاتی در بانک خواهد بود که پیمانکاران می‌توانند به خوبی از آنها برخوردار شوند.

زارعی به تدوین بودجه سال ۹۶ توسط دولت اشاره داشت و ادامه داد: متاسفانه منابع برخی کشورهای اسلامی دارد فدای منافع صهیونیست می‌شود، به این صورت که منابع نفت این کشورها حراج می‌شود تا قیمت نفت این ایران پایین بماند، در چنین شرایطی در همه نقاط این استان کار و فعالیت عمرانی وجود دارد، اما برخی رسانه‌ها و فضای مجازی به صورت یک‌جانبه به مسائل نگاه می‌کنند.

دوران امروز دوران آزمون و خطا نیست، پس باید کار کرد

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز خدا را شاکریم که از کنار هر روستایی که عبور می‌کنیم و به هر بخشی که می‌رویم می‌توانیم تحول را لمس کنیم و این روند عمران و آبادانی در روستاها باید ادامه یابد.

زارعی با تأکید بر اینکه در کنار عمران و آبادانی در روستاها، باید توجه ویژه‌ای به اقتصاد آنها داشته باشیم، بیان کرد: اگر در روستاها زیرساخت‌ها فراهم شده، اما مردم نتوانند معاش خود را تأمین کنند این خدمات نه تنها موثر و مفید نیست بلکه به سبب هزینه‌هایی که به زندگی آنها اضافه می‌شود معضلی بر معضلات آنها می‌افزاید.

وی با بیان اینکه اتکا بر اقتصاد خرد و توسعه کشاورزی و صنایع دستی و تعریف مشاغل جدید در روستاها راهکار پویا کردن اقتصاد آنها است، ابراز کرد: امسال با حمایت رهبری معظم انقلاب، در مجلس مبلغ قابل توجهی از محل صندوق توسعه ملی به تصویب رسید که می‌تواند برای توسعه کشاورزی، صنایع دستی و ایجاد سایر مشاغل در روستا تزریق شده و اگر جهت‌گیری خوبی ایجاد شود می‌تواند سیمای اقتصادی و وضعیت معیشتی مردم را متحول کند.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای رسیدن به اشتغال پایدار در روستاها، باید حرفه آموزی کنیم، گفت: دوران امروز دوران آزمون و خطا نیست، پس باید کاری کرد که با حداقل خطا، آزمون را با موفقیت پیش برد از این رو برخورداری همه اقشار از حرفه آموزی و رفتن به سمت حرفه آموزی‌های عملی ضروری است.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 625902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =