با حضور معاون هماهنگی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی و مسئولین استانی و شهرستانی از تندیس امیر سرلشگر شهید مسعود منفرد نیاکی در آمل رونمایی شد .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین منطقه مازندران - امیرسرتیپ علی جهانشاهی معاون هماهنگی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در این مراسم ضمن قدردانی از کسانی که در جهت پاسداشت خون شهید تلاش کردند و این تندیس را بنا نهادند گفت : شما امروز با این حرکت خود پاسداشت خون شهید را انجام دادید ، شهیدانی که به عهد با خدای خود وفا کردند و به ندای هل من ناصر ینصرنی رهبر خود لبیک گفتند و با نثار خون خود استقلال ، آزادی و امنیت را نصیب ما و یاس و نا امیدی را نصیب دشمنان کردند .

معاون هماهنگی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی تصریح کرد : شهدا با خدای خود معامله کردند ، بزرگترین نعمتی که خدا به آنها داد یعنی جانشان را فدا کردند و به بهای جانشان خداوند بهشت برین را به آنها هدیه داد .

امیرسرتیپ جهانشاهی ادامه داد : اگر مجاهدت های معمار کبیر انقلاب و خون شهدا نبود ، اگر مقاومت رزمندگان دلیر اسلام نبود انقلاب اسلامی به پیروزی نمی رسید .

وی افزود : مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) فرمودند دو چیز نباید هرگز فراموش شود یکی مجاهدت های بزرگ مردان و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای عزیز به عنوان الگو و دیگری حفظ روحیه مقاومت و ایستادگی است که خصوصا جوانان نیز نباید این دو نکته ی اساسی و مهم را فراموش کنند .

معاون هماهنگی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی اظهار داشت : یکی از شهیدانی که مردانه ایستاد و برای ما در زمان جنگ الگو بود شهید منفرد نیاکی بود و با مسئولیت های فراوان و رشادت های بسیاری که داشتند جانانه مبارزه کردند تا به درجه ی رفیع شهادت نائل آمدند .

علیرضا یونسی معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران نیز در این مراسم گفت : امیر سرلشگر شهید منفرد نیاکی در خط مبارزه با رژیم بعث عراق با مسئولیت های مهمی که بر عهده داشت به شهادت رسید و این هنر است ، هنر انسان های شایسته ای که از تبار نیکان است و در همین جا به خانواده معزز شهید و مردم عزیز شهر هزار سنگر آمل درود می فرستم که انسان شایسته ای را در دامن خود پرورش دادند .

وی ضمن قدردانی از اعضای شورای اسلامی شهر ، شهردار آمل و امیر سرتیپ دوم جهانشاهی همرزم امیر سرلشگر شهید منفرد نیاکی و همه ی کسانی که مستقیم و غیر مستقیم در این کار بسیار بزرگ ، ارزشمند و الگو گونه مشارکت داشتند افزود : شهدا از جنس نور هستند و نور خصلتش روشنایی بخشی است لذا به چه دلیل است که این همه شخصیت ها می میرند اما مردم برای شهدا ارزش ویژه قائلند ،این وضعیت فرشته سیرتی شهدای گرانقدر است که همه ی آنها در دل های ما ماندگارند .

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران با بیان اینکه شهدا رفتند و رسالت خدمت تا آخرین نفس و قطره ی خون را به دوش ما گذاشتند تصریح کرد : امروز جمهوری اسلامی مطالبه و درخواست همه ی انبیای الهی و ائمه (ع) بوده است و ما باید نهایت تلاش خود را در جهت سازندگی ، وحد ت ، عزت اسلام ، و عزت ولی امر مسلمین جهان بکار بندیم .
اسداله تورنگ رییس شورای اسلامی شهر آمل در این مراسم بیان داشت : امیر سرلشگر شهید منفرد نیاکی افتخار شهر هزار سنگر آمل ، کشور و اسلام است .

وی افزود : امیرسرلشگر شهید منفرد نیاکی به عنوان یکی از اسطوره های این شهر ، خدمات ارزشمندی در دوران جنگ برای دفاع از انقلاب و کشور داشتند و کاری به یاد ماندنی و یادگار از خود بجا گذاشتند .

رییس شورای اسلامی شهر آمل تصریح کرد : شهید منفرد نیاکی مسئولیت های مهمی از قبیل فرمانده لشگر 88 زرهی زاهدان ، فرمانده لشگر 92 زرهی اهواز ، فرمانده عملیات های طریق القدس ، فتح المبین ، بیت المقدس ، والفجر ، رمضان و فرماندهی قرارگاه فتح را به عهده داشتند همچنین در طراحی عملیات های رزمی نقش موثری ایفا کردند تا در ششم مرداد ماه سال 1364 به درجه رفیع شهادت نائل آمدند .

وی با بیان اینکه ارتفاع این تندیس 4 متر می باشد و با هزینه حدود 500 میلیون ریال ساخته و نصب شده است افزود : بلوار شهید منفرد که در ابتدای آن تندیس همین شهید نصب گردیده در چندین سال گذشته به طول 7 کیلومتر بازگشایی شده و امروز به یاد این الگوی بزرگ این تندیس در این مکان قرار داده شده است .

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 625969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =