۰ نفر
۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۴

مهر نوشت: یکی از جدیدترین نظرسنجی ها در عرصه انتخابات ریاست جمهوری فرانسه حاکی از افزایش محبوبیت نامزد حزب راست افراطی در نزد افکار عمومی است.

روزنامه «لوموند» فرانسه در تازه ترین نظرسنجی خود از پیشتازی «مارین لوپن» رهبر افراط گرای حزب «جبهه ملی» نسبت به سایر رقبای خود در عرصه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷ فرانسه خبر داد.

به گفته لوموند، لوپن در حال حاضر از حمایت ۲۵ تا ۲۶ درصد از رای دهندگان احتمالی برخوردار است حال آنکه این رقم برای «فرانسوا فیون» رقیب وی از حزب راست میانه «جمهوریخواهان»، بین ۲۳ تا ۲۵ درصد است.

این در حالی است که فیون در دسامبر ۲۰۱۶ (یک ماه پیش)، در مقایسه با لوپن، سه امتیاز برتری داشت.

بعد از لوپن و فیون، «امانوئل ماکرون» نامزد مستقل جناح چپ، با امتیازی بین ۱۷ تا ۲۰ درصد، در جایگاه سوم قرار می گیرد.

گفتنی است که طبق پیش بینی ها انتظار می رود در رقابت دور نخست که ماه آوریل برگزار می شود، لوپن و فیون با پشت سر گذاشتن رقبای دیگر احزاب، پیروز میدان شوند حال آنکه گفته می شود در رقابت نهایی ماه می، فیون از شانس بیشتری برای پیروزی برخوردار است.

با این حال، از آنجا که نظرسنجی ها پیرامون برگزیت (جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا) و انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، با نتیجه نهایی مغایرت داشته اند، احتمال پیروزی لوپن نیز که می کوشد با شعارهای پوپولیستی نظیر مخالفت با مهاجرین و اسلام هراسی، راه صعود خود را باز کند؛ چندان دور از تصور نیست.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 626013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =