واکنش حسین کیانی به صحبت‌های سعید اسدی: صد سال هم در جشنواره شرکت نمی‌کردم

حسین کیانی با اعتراض به نبودن نمایش «تیاتر سعدی، تابستان سی‌و‌دو» در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره تئاتر فجر تاکید کرد قرار نبوده است این نمایش تنها در بخش مهمان قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روز جمعه اول بهمن حسین کیانی در آخرین اجرای نمایش «تیاتر سعدی، تابستان سی‌و‌دو» که در بخش مهمان سی‌و‌پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اجرا شد، روی صحنه آمد و از خارج شدن ناگهانی این نمایش از بخش مسابقه بین‌الملل گلایه کرد.

ظهر امروز یکشنبه سوم بهمن یکی از خبرگزاری‌ها در واکنش به این اعتراض و در پی تماس با دبیر سی‌و‌پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، از قول سعید اسدی نوشت: «تعاملی با حسین کیانی داشتیم و خوشبختانه مساله برطرف شد. در واقع یک اشتباه در مکالمه بین من و او پیش آمده بود و همین مساله باعث سوءتفاهم شده بود. نمایش «تیاتر سعدی، تابستان سی و دو» در بخش مهمان این دوره از جشنواره حضور دارد و از ابتدا هم قرار بود در این بخش به صحنه برود.»

حسین کیانی در واکنش به این صحبت ها به خبرآنلاین گفت: «برخلاف این صحبت، از ابتدا هیچ قرار نبود که این نمایش تنها در بخش مهمان جشنواره قرار گیرد چرا که به خاطر گروه بازیگران و دیده شدن زحمات آن‌ها هم که شده، بنده حضور در این بخش را نمی‌پذیرفتم و همه صحبت من با دوستان از جمله آقای مهدی شفیعی و دوست بسیار عزیزم سعید اسدی نازنین همین بود که نمایش ما در بخش مسابقه بین‌الملل باشد.»

این کارگردان ادامه داد: «این قرار پابرجا بود و مستحکم (نشان به آن نشان که خود سعید تلفنی از من خواست که زودتر به فکر ترجمه نمایش و نحوه پخش ترجمه برای داوران خارجی باشم) تا وقت اعلام اسامی نمایش‌های بخش مسابقه بین‌الملل که ناگهان دیدم خبری از «تیاترسعدی، تابستان سی و دو» نیست. بدون رسانه‌ای کردن قضیه مسئله را به صورت گلایه‌آمیز با سعید [اسدی] مطرح کردم و او در جواب نوشت که اشتباهی صورت گرفته و نام «تیاتر سعدی، تابستان سی و دو» سهوا از قلم افتاده و ماجرا را پیگیری کرده و به من خبر می‌دهد. خبر هم داد، تلفنی، که شما بیایید یک اجرا ساعت سه بعدازظهر روز جمعه یکم بهمن ماه برای داوران بروید که من گفتم با توجه به این که روز اول جشنواره است و ممکن است سالن اصلی خالی بماند، بهتر است این کار را نکنید. بعد از آن صحبت کردیم که چه کنیم چه نکنیم که من گفتم شد، شد، نشد هم فدای سرت. اصلا ما در بخش مهمان باشیم بهتر است و سعید گفت که فکر می‌کند و نتیجه را می‌گوید که نتیجه آن شد که فکری برای حضور داوران نشد و «تیاتر سعدی، تابستان سی و دو» در همان بخش مهمان اجرا شد.» 

او که پیش از «تیاتر سعدی، تابستان سی‌و‌دو»،  «همسایه آقا» را در تئاتر باران روی صحنه برده بود، افزود: «سعید اسدی عزیزم و دوستان خبرنگار، باور کنید اصلا برای من حضور در جشنواره فجر مهم نبود و نیست و اگر آخرین شب اجرای ما با اولین شب جشنواره تداخل نداشت، من صد سال درجشنواره شرکت نمی‌کردم چنان که از سال 1382 این کار را نمی‌کنم (به استثنای نمایش «در شوره زار» در سال 1392 با شرایطی مشابه امسال) و اگر شب آخر اجرا این گلایه به حق را داشتم صرفا به خاطر بازیگران نمایش و ناراحتی دوستان هم گروهم از این مسئله بود وگرنه برای شخص خودم نه جشنواره مهم است نه جایزه جشنواره و نه چیزی که از غیر اصالت ذاتی هنر تئاتر بخواهد نصیب من شود.» 

کیانی در پایان گفت: «بهتر آن است که آدم حقیقت را بگوید و دوستی خودش را خراب نکند. امیدوارم که بعدها سعید [اسدی] هم حداقل به طور خصوصی به من بگوید چه شد که این طور شد.»

نمایش «تیاتر سعدی، تابستان سی و دو» پیش از این از 25 آذر تا 30 دی در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر اجرا شد و آخرین اجرای آن در تاریخ اول بهمن در قالب بخش مهمان سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر روی صحنه رفت.

57242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 626654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =