۰ نفر
۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹
کشف ۹ ظروف سفالی ۳۵۰۰ساله در زنجان

فرمانده انتظامی استان از کشف 9 قطعه ظروف سفالی عتیقه مربوط به عصر آهن با قدمت سه هزار و 500 سال از یک متهم در شهرستان "ایجرود" خبر داد .

به گزارش خبرآنلاین ، سرهنگ علي آزادي درباره جزئيات اين خبر، گفت:در پي گزارش رسيده مبني بر اينکه فردي در روستاي "گلابر" شهرستان ايجرود در زمينه كشف و نگهداري اشياء عتيقه و آثار باستاني فعاليت دارد، موضوع در دستور کار مأموران پليس امنيت عمومي اين شهرستان قرار گرفت.

وي افزود: مأموران پس از هماهنگي با مراجع قضائي به مخفيگاه متهم در روستاي گلابر اعزام و در بازرسي از مخفيگاه وي 9 قطعه ظروف سفالي قديمي شامل قوري ، كوزه و كاسه به همراه هشت تكه سفال شكسته قديمي را كشف كردند .

سرهنگ آزادي با بيان اينکه بر اساس ارزيابي اوليه و اعلام نظر كارشناس ميراث فرهنگي، اشياء تاريخي كشف شده متعلق به "عصر آهن" بوده و قدمتي نزديك به سه هزار و 500 سال دارد،گفت:دراين مورد يک متهم نيز دستگير شد.
اين مقام ارشد انتظامي در استان زنجان با بيان اينكه تحقيقات تكميلي در خصوص اشياء كشف شده ادامه دارد، افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 627037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =