مدیر عامل شرکت گاز مازندران با بیان اینکه امسال 954کیلومتر لوله گذاری گاز در استان انجام شده است، گفت: بخاری گازی منزل 51 هزار خانوار در مازندران روشن شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین منطقه مازندران- محمد اسماعیل ابراهیم زاده در نشست خبری با بیان اینکه گازرسانی در روستاهای استان همچنان ادامه دارد، افزود : در حال حاضر کمتر از 650روستای بالای 20 خانوار استان فاقد گاز طبیعی هستند که بر اساس برنامه تا پایان سال 97 همه این روستاها گازدار می شوند.
ابراهیم زاده بودجه امسال شرکت گاز مازندران را 300 میلیارد تومان اعلام کرد و خاطرنشان کرد: تا پایان سال 95( اول تیرماه سال 96) حدود 150روستای دیگر استان از نعمت گاز بهره مند می شوند.
مدیر عامل شرکت گاز مازندران با اشاره به اینکه گازرسانی به ۴۰۰ روستا در دستور کار قرار دارد، از برخورداری ۷۲ روستا از نعمت گاز در سالجاری خبر داد و گفت: بهره برداری از گازرسانی به ۳۱ روستا در دهه مبارک فجر اتفاق افتاده است.
وی ادامه داد : در سال گذشته شرکت گاز مازندران برای گازرسانی در استان 250 میلیارد تومان هزینه کرده است و 85 هزار خانوار از این نعمت بهره مند شدند.
مدیر عامل شرکت گاز مازندران با تبریک ایام دهه فجر گفت: عملیاتی شدن برنامه های دولت نقش مهمی در حفظ و تداوم انقلاب اسلامی دارد و دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته به درستی تمام وعده های خود را در مقوله انرژی گاز بر اساس برنامه انجام داده است.
وی با اشاره به اینکه اعتقاد و ارتباط دو سویه بین مردم و بنیانگذار انقلاب اسلامی سبب شد تا رژیم پهلوی از کشور بیرون رانده شود، تصریح کرد: امام راحل برای رضای خدا، استقلال کشور و عزت مردم قیام کرده است.
ابراهیم‌زاده با بیان اینکه امام راحل اعتقاد راسخی به مردم داشته است، افزود: مردم‌سالاری دینی از شاخصه‌های بارز معمارکبیر انقلاب بوده که با این منش انقلاب پیروز شده و آسیب ندیده است.
وی با اعلام اینکه فرهنگ حسینی و عاشورایی سبب تداوم انقلاب در جهان شده است، گفت: تمام تلاش استکبار برای زمین‌گیر کردن ایران، به واسطه پایمردی ملت ناکام مانده است.
مدیرعامل شرکت گاز مازندران با بیان اینکه امیدواریم همگان رهرو راه امام و شهیدان باشیم، افزود: ملت ایران مادامی که تابع محض ولایت فقیه بوده، آسیب‌پذیر نیست.
ا براهیم زاده تصریح کرد: از سال 1392 تاکنون حدود 400روستای استان از نعمت گازطبیعی برخوردار شدند و از مجموع 530 هزار و 204 خانوار شهری مازندران اکنون 99 درصد از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.
مدیر عامل شرکت گاز مازندران تعداد مشترکان استان را یک میلیون و 250هزار مشترک اعلام کرد و گفت: در حال حاضر این شرکت 150میلیارد تومان از مشترکان خانگی و صنایع طلبکار است.
وی با بیان اینکه عمده طلبکاری شرکت گاز مازندران مربوط به هشت سال دولت نهم و دهم است، خاطر نشان کرد: از سه سال گذشته با مدیریت صحیح و انجام تعهدات ، وصول مطالبات شرکت گاز مازندران ساماندهی شده و رتبه ممتازی در کشور دارد.
ابراهیم زاده تصریح کرد: از آنجاییکه شرکت ملی گاز ایران سالانه هشت هزار میلیارد تومان یارانه نقدی دولت را تامین می کند، پرداخت به موقع مطالبات ضروری است.
وی با بیان اینکه شرکت ملی گاز ایران با مدیریت وزیر نفت دولت تدبیر ساماندهی خوبی شده است و از زیاندهی عبور کرده است، گفت: در سه سال گذشته شرکت گاز مازندران وام 66 میلیارد تومانی به همراه جریمه تاخیر را که در دولت نهم و دهم ایجاد شده بود را به بانک ها پرداخت کرد.
مدیرعامل شرکت گاز مازندران با اشاره به آغاز نهضت گازرسانی در شهرها و روستاهای استان‌ گفت: صد‌درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار مازند‌ران ‌در پایان سال ۹۷ از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.
وی افزود: امام راحل برای تثبیت استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی با کمک مردم غیور، شاه را از کشور بیرون و ایران اسلامی را به پیروزی رساند.
ابراهیم زاده افزود: پروژه‌های اداری خلیل شهر، چمستان، شیرگاه و مجتمع ورزشی شرکت گاز استان در دهه فجر بهره‌برداری شده است.
مدیرعامل شرکت گاز مازندران با بیان اینکه شرکت ملی گاز ایران از شرکت ترکمن گاز به دلیل قطعی گاز ارسالی به ایران شکایت کرده است، تصریح کرد: علیرغم قطع گاز از سوی این شرکت و با همدلی و مدیریت جهادی توانستیم با مشکل قطع جریان گاز در استان‌های شمالی مواجه نشویم.
وی با اعلام اینکه با قطع گاز ترکمنستان به استانهای شمالی روزانه 20 میلیون متر مکعب در خرید گاز از ترکمن گاز صرفه‌جویی شده است، افزود: همکاران شرکت گاز استان، 36 روز مداوم 24 ساعته وضعیت انتقال گاز را در استان رصد می‌کردیم تا گاز مشترکان خانگی قطع نشود.
مدیرعامل شرکت گاز مازندران با بیان اینکه با همدلی رسانه‌ها عزت ملی محقق شده است، گفت: از همه مسئولان استان که جلوی قطعی گاز در استان برای مشترکان خانگی را گرفتند قدردانی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه شرکت گاز مازندران از بحران قطعی گاز عبور کرده است، افزود: تا عید 96 به نظر می‌رسد هوای استان چندان برودت سرمای بالایی نداشته باشد و مشکلی برای تامین گاز به مشترکان نداریم.
ابراهیم‌زاده با اعلام اینکه تا هفته دولت سال 96 خط انتقال گاز عسلویه ـ دامغان ـ کیاسر بهره‌برداری خواهد شد، گفت: با افتتاح این پروژه ملی دیگر مشکل قطعی گاز در مازندران در زمستان آینده نخواهیم داشت و بسیاری از روستاهای کوهستانی و جلگه ای مسیر از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شوند.
مدیرعامل شرکت گاز مازندران با بیان اینکه تمام صنایع که از ما درخواست گاز دارند تعهد می‌دهند تا سوخت جایگزین هم داشته باشند، افزود: تامین سوخت جایگزین از سوی وزارت نفت برای واحدهای تولیدی و سی ان جی‌ها تامین خواهد شد.
گفتنی است در ادامه جلسه مدیرعامل شرکت گاز مازندران به پرسش های مختلف اصحاب رسانه پاسخ داد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 636519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =