تماشاگران امروز نوشت: رضا یزدانی روبروی ما نشست و از روزهایی که پشت سر گذاشته گفت.

رضا يزداني راهي آلمان شده است. شرايط براي مداوا روي پاي او در ايران فراهم نبود و او مجبور شد پاي آسيب ديده‌‌اش را به تيغ جراحان خارجي بسپارد. خيلي‌ها مي‌گويند يزداني ديگر تمام شده است و تا پايش را عمل كند و دوباره تمرينات را شروع كند و به مرز آمادگي برسد المپيك بعدي هم به اتمام رسيده است! اما خود رضا روحيه‌‌اش خوب است. او مي‌گويد يك بدهكاري به مردم ايران دارد و تا اين بدهي را با مردم تسويه نكند پا پس نمي‌كشد: «اين را وظيفه خودم مي‌دانم كه بايد به مردم اداي دين كنم. البته همه اين حرف‌هايي كه من مي‌زنم منوط به اين است كه مردم هم من را قبول داشته باشند و بخواهند برايشان كشتي بگيرم. اميدوارم اين اتفاق بيفتد و من بتوانم كلكسيون افتخاراتم را تكميل كنم.»

*راهي آلمان شده‌اي. سرانجام تصميم گرفته‌اي پاي آسيب ديده‌ات را به تيغ جراحان خارجي بسپاري.
بعد از آسيب‌ديدگي و ناكامي در المپيك، تمام تلاشم را كردم كه خيلي زود پايم را مداوا كنم. دكترهاي زيادي پاي من را ديدند اما امكان اينكه اين جراحي در ايران انجام شود وجود نداشت. به همين دليل مجبور شدم به كشورهاي ديگر بروم. پرونده پزشكي من را چند پزشك ديده بودند و در نهايت تصميم گرفتم به آلمان بروم. وقفه زيادي افتاده بود و بايد هرچه زودتر عمل مي‌كردم. حالا راهي آلمان شده‌ام و اميدوارم كه عمل جراحي موفقیت‌آميز باشد.

*در روزهايي كه آسيب ديده بودي شايعات زيادي به گوش مي‌رسيد. خيلي‌ها مي‌گفتند يزداني ديگر نمي‌تواند راه برود اما همه در فرودگاه ديدند كه با پاهاي خودت راه مي‌رفتي.
واقعاً نمي‌دانم چرا اين شايعات را درست مي‌كنند. الان شرايطم خيلي خوب است. من يك‌سري حرف‌ها می‌شنوم كه خودم هم تعجب مي‌كنم. نمي‌دانم از كجا و با چه معياري گفته بودند نمي‌توانم راه بروم.

*با اين شرايط يزداني چقدر اميدوار است كه بتواند دوباره كشتي بگيرد؟
همه چيز به جراحي و آسيب‌ديدگي‌ام بستگي دارد. اميدوارم كه در وهله اول عمل جراحي خوب و موفقيت‌آميز باشد و روند درماني‌ام به‌نحو‌احسن اتفاق بيفتد. اگر همه چيز خوب پيش رفت تا آخرش مي‌ايستم و كشتي مي‌گيرم. من به اين مردم دين دارم. به آنها بدهكارم و بايد آن را ادا كنم. تا اينجاي كار در سه المپيك حضور داشته‌ام اما نتوانسته‌ام آن‌طور كه بايد به موفقيت برسم. در 2008 كم تجربه بودم. در 2012 آن مصدوميت شديد برايم پيش آمد و در المپيك 2016، هم مصدوم بودم و هم يك جورهايي حقم را خوردند. من با پارگي آشيل كشتي گرفتم. آنهايي كه با اين نوع آسيب‌ديدگي آشنايي دارند به خوبي مي‌دانند كه تا چه اندازه اين مصدوميت جدي است. شايد زياد آماده نبودم اما تا آخرش جنگيدم. همه ديدند كه نفوذ تيم آذربايجان و روسيه چه اتفاقاتي را رقم زد و باعث شد تا من برنده نباشم. با اين حال اين روزها شرايطم خوب است و خودم خيلي اميدوارم كه بتوانم در خدمت تيم ملي باشم. سعي مي‌كنم انتظارات مردم را برآورده كنم.

*كازيموف يكي از رقيبان تو وارد عرصه مربيگري شده است. اگر يزداني نتواند ديگر كشتي بگيرد او هم چنين كاري را انجام مي‌دهد؟
من با كشتي بزرگ شده‌ام و شك نداشته باشيد كه هرگز از كشتي جدا نمي‌شوم. حالا چه به عنوان كشتي‌گير، چه به عنوان مربي. قطعاً روزي مربي خواهم شد و تجربياتم را در اختيار جوانان ايران قرار خواهم داد. مهم نيست در چه عرصه‌اي باشيم مهم خدمت كردن است. از مردم مي‌خواهم براي من دعا كنند.

جراحي زير نظر پزشك فوتباليست‌هاي مطرح جهان
دكتر ملك‌محمدي، رئيس كميته پزشكي فدراسيون كشتي درباره رضا يزداني مي‌گويد: «پس از چند ماه رايزني و تحقيق در مورد بهترين گزينه خارجي براي انجام عمل جراحي آشيل پا رضا يزداني و طي شدن مراحل اخذ ويزاي كشور آلمان، يزداني راهي كلن شد. پزشك معالج يزداني يكي از بهترين پزشكان مطرح دنيا در زمينه آسيب‌ديدگي آشيل پا است كه تاكنون پاي فوتباليست‌هاي مطرح دنيا را تحت عمل جراحي قرار داده است.»

 

43257

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 636929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =