باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رییس مرکز ملی فرش ایران نوشت: امیدواریم این هوشمندی در دولتمردان آمریکایی وجود داشته باشد که مردم خود را از فرش دستباف ایرانی محروم نکنند.

حمیدکارگر،مدیرعامل مرکز ملی فرش ایران در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: پس از یک وقفه 5 ساله و عدم ورود فرش ایرانی به ایالات متحده آمریکا از دی ماه سال گذشته صادرات فرش ایرانی به آمریکا از سر گرفته شد و تا به الان با گذشت یک سال و دو ماه همچنان این روند تجاری ادامه داشته و فعالان حوزه فرش توانستند سهم خود را از بازار فرش آمریکا باز پس گیرند.

وی در ادامه افزود:به طور مشخص در همین یازده ماهه گذشته از سال 95 براساس آخرین آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران ،حدود 70 میلیون دلار فرش به وزن 1400 تن به آمریکا صادر شده، این درحالیست که این آمار در مدت مشابه پارسال صفر بوده است.

مدیرعامل مرکز ملی فرش ایران در پاسخ به این سوال که آیا سنگ اندازی های ترامپ تاثیری بر بازار صادرات فرش گذاشته،بیان کرد:تا این لحظه هیچ گونه گزارشی مبنی بر ممانعت از ورود فرش ایرانی به گمرک آمریکا نداریم و صادرات ادامه دارد.

کارگر در پایان افزود:هرچند دنیای سیاست قابل پیش بینی نیست و امکان هرگونه تهدیدی برای صادرات فرش وجود دارد اما امیدواریم این هوشمندی در دولتمردان آمریکایی وجود داشته باشد که مردم خود را از دست بافته های ایرانی محروم نکنند.

 

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 637370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =