ایرنا نوشت: 80 دانشجوی پزشکی خارجی شرکت کننده در کنگره طب رزم، از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در شهرستان های خرمشهر و آبادان دیدن کردند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی آبادان شنبه افزود: این دانشجویان علاوه بر بازدید از میعادگاه شلمچه، از موزه دفاع مقدس در خرمشهر بازدید کرده و با چگونگی مقاومت مردم در روزهای ابتدای جنگ تحمیلی آشنا شدند.

علیرضا آموزنده هدف از سفر این دانشجویان پزشکی خارجی به مناطق عملیاتی استان خوزستان را آشنایی با فرهنگ و ارزش‌های دوران دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: این بازدید در راستای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت برنامه‌ریزی‌شد و مورد استقبال قرار گرفت.

وی اظهار داشت: این دانشجویان همچنین ضمن بازدید ظرفیت‌های تجاری و گردشگری بندر خرمشهر با شناور از محورهای عملیاتی والفجر4 و 5 دیدن کردند.

هفتمین کنگره علمی تروما و طب رزم از سوم اسفندماه در دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز آغاز و چهارم و پنجم اسفند در دانشکده علوم پزشکی آبادان در بیمارستان صحرایی علی ابن ابیطالب (ع) در کیلومتر 13 جاده آبادان - اهواز برگزار شد.

همچنین با برگزاری این کنگره پنجمین جایزه ملی شهید رهنمون پنجم اسفند در اردوگاه شهید باکری خرمشهر اعطا شد.

ششم اسفند روز شهادت شهید دکتر محمدعلی رهنمون است؛ این پزشک شهید ریاست بیمارستان صحرایی خاتم‌الانبیاء (ص) را در دفاع مقدس بر عهده داشت و در جشنواره ملی شهید دکتر رهنمون از خانواده شهدا، نخبگان و پیشکسوتان طب رزم تقدیر شد.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 640343

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =