ایرنا نوشت: سخنگوی اورژانس کشور روز سه شنبه گفت: در 24 ساعت گذشته دو هزار و 205 نفر از مصدومان حوادث ترافیکی به بیمارستان های سراسر کشور منتقل شدند.

«مجتبی خالدی» گفت: اورژانس کشور در 24 ساعت گذشته دو هزار و 363 ماموریت مرتبط با حوادث ترافیکی داشته است که در نتیجه دو هزار و 205 نفر به بیمارستان منتقل و 242 نفر نیز در محل حادثه مداوا شدند.
وی افزود: اورژانس کشور در این مدت همچنین هفت هزار و 189 ماموریت غیرترافیکی داشته است که در نتیجه آن دو هزار و 976 نفر برای دریافت خدمات بیشتر به بیمارستان ها منتقل و هزار و 337 نفر نیز در محل حادثه درمان شدند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و ‌آموزش پزشکی، سخنگوی اورژانس کشور گفت: در 24 ساعت گذشته در مجموع به 799 نفر بیمار تنفسی، 986 نفر بیمار قلبی، 309 نفر با مسمومیت گوارشی و 71 نفر با مسمومیت گاز مونوکسید کربن خدمت رسانی شده است.
وی شمار کل ماموریت های اورژانس پیش بیمارستانی انجام شده در طرح سلامت نوروزی را 51 هزار و 111 ماموریت عنوان کرد و گفت: از ابتدای طرح سلامت نوروزی تاکنون 28 مورد ماموریت اورژانس هوایی انجام شده که در این ماموریت ها 50 بیمار و مصدوم شامل 31 حادثه دیده مرتبط با حوادث ترافیکی و 19 حادثه دیده غیرترافیکی توسط بالگرد های اورژانس هوایی به بیمارستان ها و مراکز درمانی منتقل شدند.
خالدی خدمات اورژانس 115 را در سراسر کشور رایگان اعلام کرد و گفت: مردم و مسافران نوروزی در صورت مشاهده تصادفاتی که در آنها مجروح وجود دارد، حتما با تلفن 115 تماس بگیرند.
وی ضمن تاکید بر لزوم خونسردی در زمان وقوع حوادث، گفت: مردم در هر کجای ایران با تلفن ثابت یا همراه، می توانند بدون گرفتن کد، با اورژانس 115 تماس گرفته و وقوع حوادث و سوانح را به اورژانس کشور اطلاع دهند.
سخنگوی اورژانس کشور به مردم و مسافران نوروزی توصیه کرد: بی دلیل خطوط تلفن 115 را اشغال نکنند تا در روند نجات جان هموطنانمان اخلال ایجاد نشود.
خالدی همچنین به رانندگان وسایل نقلیه نیز توصیه کرد در صورت مشاهده آمبولانس، خودروی خود را به سمت راست جاده هدایت کرده و با بازکردن مسیر عبور آمبولانس، به نجات جان انسان ها کمک کنند.

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 648154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۱
    0 0
    ايراني ها هميشه در مسايل بد ركورد ميزنن همچين عجله در رانندگي و طلبكاري از ديگران داريم هر كي ندونه فكر ميكنه صندلي رياست جمهوري خالي مانده و ميخوايم سريع بريم بشينيم به كجا چنين شتابان