ملی‌پوش والیبال ایران می‌گوید تصمیم جدیدی برای بازی در تیم کولاکوویچ نگرفته است.

مرتضی رضایی: شهرام محمودی و تصمیمی که هنوز هم تغییری نکرده است.زمزمه هایش قبل از المپیک شروع شد،اینکه از دنیای والیبال خداحافظی کند.به قول دوستان نزدیک شهرام"می خواهد در اوج برود تا در خاطره ها بماند."اما خودش شهرام حرف دیگری می زند:«پایم آسیب دیده است،خیلی مصدوم می شود.بازی های لیگ را هم به سختی بازی می کنم.نمی دانم هنوز که اتفاقی نیفتاده است.»

اما نام تو در لیست کولاکوویچ برای حضور در تیم ملی بود.خود او هم اصرار داشت تا شما در تصمیمی که گرفته بودید تجدید نظر کنید.

مصاحبه آقای کولاکوویچ را خواندم.باید بگویم هنوز تصمیم جدیدی نگرفته ام.

نظرت درباره سرمربی جدید چیست؟

من که نیستم.(با خنده).اما در کل سال 96 سال سختی برای تیم ملی است.ما بازیکنان خوبی داریم و امیدوارم کولاکویچ روزهای خوبی را با این بازیکنان داشته باشد.

یعنی واقعا باید شهرام محمودی را جدا شده از والیبال بدانیم؟این تصمیم به خاطر پسرت است؟

بخشی از آن مربوط به خانواده ام است.اما واقعا مصدوم هستم و دارم اذیت می شوم.گاهی آنقدر درد دارم که نمی توانم بخوابم.با این حال چاره ای نیست.کاری غیر از والیبال بلد نیستم.بنابراین ترجیح میدهم در تیم ملی نباشم تا به بدنم برسم و بعد هم به خاطر درآمدم در لیگ برای باشگاهم بازی کنم.

فکر نمی کنی اگر بروی جای تو در تیم ملی خالی خواهد بود.کولاکوویچ هم به این دلیل است که از تو خواسته تا در تصمیم ات تجدید نظر کنی.

تیم ملی بازیکنان جوان خوبی دارد.در لیستی هم که دعوت شده اند بازیکنان جوان زیادی حضور دارند.من شهرام محمودی که تا آخر نمی توانم برای تیم ملی بازی کنم.این افتخار باید به همه جوان هایی که دوست دارند والیبال بازی کنند برسد.این چرخه زندگی است.

با آقای داورزنی هم صحبت کرده ای؟

یک سری حرف ها را زده ام و هماهنگی های لازم انجام شده است.اما این را بگویم اینطور که راحت حرف می زنم نیست.فکر نکنید خداحافظی کردن از دنیای قهرمانی در همین سه - چهار تا کلمه خلاصه می شود.واقعا سخت است و خودم هم ناراحتم.

موافقی کمی از این فضا خارج شویم؟

چه بهتر!

سال 95 در کل برای شهرام محمودی چطور بود؟

طبیعی است سالی که در آن به المپیک رسیدیم رویایی باشد.نه فقط برای من که برای همه بچه های والیبال این طور بود.یک جورهایی سال 95 عجیب بود.هم اتفاقات خوبی در آن افتاد و هم اتفاقات بد.خیلی ازهنرمندان و ورزشکاران و ...ایرانی فوت کردند که این ناراحت کننده بود.حادثه پلاسکو پیش آمد و تعدادی از آتش نشانان عزیز از جمع ما جدا شدند.از لحاظ ورزشی هم که بعد از انتخابی المپیک رفتیم برای بازی های لیگ جهانی که یک لشکر مصدوم و محروم ماند روی دست مان.خیلی ها می پرسند چرا در لیگ جهانی خوب نبودیم؟واقعا بدن بچه ها نمی کشید.آنها همین نتایجی هم که گرفتند همت کردند.براي المپيك يك ماه مهلت داشتيم كه خدا را شكر از گروهمان صعود كرديم . به هدف فدراسيون رسيديم ، هرچند بازيهاي دلچسبي نداشتيم. دو تيم مصر و كوبا را شكست داديم ،هدف دو برد بود و صعود به دور بعد كه اين اتفاق افتاد و پنجم مشترك شديم. مقام بزرگي كه براي واليبال و ورزش ايران خيلي ارزشمند است ،هرچند روي آن مانور ندادند.بهترين مقام تيمي ايران در المپيك كه ناديده گرفته شد.

حداقل خودتان از اتفاقاتی که افتاده راضی هستید.درست است؟

خوشحالم.ما کار بزرگی انجام دادیم.همین که والیبال سربلند شد برای ما کافی است.سرمان بالاست و احساس غرور می کنیم.مهم نیست خیلی از منتقدان چه می گویند ما بعد از 52 سال یک اتفاق مهم را رقم زدیم و توانستیم مردم را خوشحال کنیم.همین که مردم برای ساعاتی خوشحال شدند بهترین پاداش ما بوده و هست.

سوال خانوادگی بپرسیم؟اجازه می دهی آرسام والیبالیست شود؟

خودش می داند.هر وقت بزرگ شد می تواند مسیر زندگی اش را انتخاب کند.اگر دوست داشت که مشکلی نیست.واقعا ازخدا ممنونم که این فرشته را به من داد.اصلا زندگی ام تغییر کرده است.هیچ چیزی مثل آرسام نمی تواند خستگی را از تن من بیرون کند.وقتی با او بازی می کنم انگار که همه چیز را فراموش می کنم.باور نمی کنید اما گاهی اوقات آنقدر خسته ام که خدا خدا می کنم زود به خانه برسم و بخوابم اما وقتی به خانه می رسم و او را می بینم همه چیز یادم می رود.

سال قبل که پرسپولیس 4 گل به استقلال زده بود کری زیادی برای دوستانت می خواندی.

کری همیشه هست.در فوتبال در والیبال و ...

 

شهرام محمودی

این بار تیم شما بد باخت.

ورزش همین است.هر زمان که فرصت کنم به ورزشگاه می روم.این را بارها گفته ام که فوتبال ورزش اول دنیاست.آن روز هم استقلال یک جورهایی روزش بود.البته دیدید که پرسپولیس چقدر زیبا بازی کرد و چقدرموقعیت گل داشت اما بدشانس بود و توپ هایش توی گل نمی رفت.فکر کنم 8-9 تا موقعیت صد در صد داشت.من تا آخرین دقایق هم امید زیادی به برنده شدن پرسپولیس داشتم اما خب نشد.

مثل اینکه یکی دو تا بازیکن پرسپولیس هم خیلی به والیبال علاقه دارند.آنها حتی به خانه والیبال هم می آیند برای تماشا.

محسن و مهدی از دوستان خوب من هستند.به خود آنها هم گفتم که پرسپولیس امسال قهرمان می شود.

خودت دوست نداشتی فوتبالیست شوی؟

همه ما در بچگی روزی چند ساعت فوتبال بازی کرده ایم.گل کوچک،داخل سالن و ...من حتی فوتبال را به صورت نیمه حرفه ای هم بازی کرده ام و دررده سنی نوجوانان عضو تیم پیکان بودم اما سرنوشتم طور دیگری رقم خورده بود.بهنام ما والیبالیست بود و خودش کلی برای من انگیزه که به این سمت کشیده شوم.خدا ر ا شکر می کنم که خیلی از روزهای سخت تمام شد.حتما شنیده اید که فوتبالیست ها قدیم ها از زمین های خاکی شروع کرده بودند.من هم کفش نداشتم و والیبال را شروع کردم.پولش را نداشتم که بخرم.گران بود اما تلاشم را کردم و آن روزهای سخت را سپری کردم.

همان زمان خیلی ها می گفتند سایه بهنام بالای سر شهرام است.

همیشه این را گفته بودند.در این که برادرم یکی ازبهترین والیبالیست های ایران بوده شکی وجود ندارد اما من هم تلاش خودم را کردم.تا همین چند سال پیش خیلی ها کنایه می زدند.در فامیل خودمان.می گفتند بهنام والیبالیست شد تو دیگر این کاره نمی شوی.خدا خیلی کمک کرد و حالا خوشحالم که هر چه از او خواسته ام به من عطا کرده است.

پس به آرزوهایی که داشته ای رسیده ای.

به خیلی از آرزوهای رسیده ام.بازی در تیم ملی،حضور در المپیک ....

شهرام،خیلی ها کی روش و اختلافش با برانکو را با ولاسکو مقایسه می کردند.تو هم همین نظر را داری؟

من حرفهایم درباره ولاسکو را زده ام.او به ما بی احترامی می کرد.نمی دانم چرا اما قدرت زیادی گرفته بود.من نمی توانم قیاسی در این زمینه انجام بدهم اما این را می دانم که هواداران پرسپولیس بی شمارند و باید احترام آنها حفظ شود.

فکر می کنی سال 96 برای خودت چطور باشد؟

من آرزوی سلامتی و موفقیت می کنم برای همه مردم ایران.امیدوارم که در کنار خانواده هایشان به خوشی و سلامتی زندگی کنند.

خودت خاطره ای از عید نوروز داری که هنوز هم از آن تعریف کنی؟

تیله بازی می کردم.بیشتر کارم این بود.خرید کردن را هم دوست داشتم.یک کارت های بازی بود که عکس ورزشکاران روی آنها بود.بچه هایی که هم سن و سال من هستند می دانند کدام کارت ها را می گویم.چقدر کیف می داد.حیف که دیگر نمی شود به آن روزها برگشت و روی زمین ولو شد و تیله بازی کرد.حیف.

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 648177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
    0 0
    همون بهتر که شهرام از تیم ملی خداحافظی کرد.این جنبه معروف شدن رو نداره.تازه اینقدر به ولاسکو تاخته در حالیکه هر چیزی داره از ولاسکو داره.شهرام نمک نشناس و بی ادب