۰ نفر
۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵

مهر نوشت: نخست وزیر انگلیس طی سخنانی در پارلمان این کشور گفت که عامل انجام حمله تروریستی روز گذشته لندن متولد انگلیس بوده و به تنهایی این کار را انجام داده است.

به گزارش بی بی سی، «ترزا می» نخست وزیر انگلیس طی سخنان امروز خود در پارلمان انگلیس که در خصوص حمله تروریستی روز گذشته در مقابل ساختمان پارلمان این کشور انجام شد، تعداد قربانیان و زخمی های حادثه روز گذشته را در مجموع ۲۹ نفر اعلام کرد که از این تعداد ۱۲ انگلیسی، سه فرانسوی، دو کودک رومانیایی، چهار کره ای، یک آلمانی، یک لهستانی، یک ایرلندی، یک ایتالیایی، یک چینی و نهایتا یک شهروند نیز اهل آمریکا هستند.

می در سخنان خود گفت: دیروز یک عمل تروریستی سعی کرد تا دموکراسی ما را از بین ببرد. اما امروز ما به شکل معمول با یکدیگر دیدار می کنیم. همانطور که نسل های پیش از ما و نسل های بعدی نیز این کار را انجام داده و خواهند داد، ما تنها یک پیام ساده را می رسانیم: ما نترسیده ایم و اراده ما برای مبارزه با تروریسم هیچ گاه سست نخواهد شد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت که کماکان معتقد است عامل حمله تروریستی دیروز تنها بوده و تاکید کرد که هیچ دلیلی بر این مدعا وجود ندارد که چنین حملاتی باز هم ادامه داشته باشند.

می گفت: هویت وی (فرد مهاجم) برای پلیس و سازمان اطلاعاتی انگلیس (MI۵) روشن شده و زمانی که ملاحظات عملیاتی اجازه دهند، به عموم مردم نیز اعلام خواهد شد.

نخست وزیر انگلیس افزود: آن چه که می توانم از آن اطلاع دهم این است که آن مرد (ضارب) متولد بریتانیا بوده و چند سال پیش نیز بنا به نگرانی های ایجاد شده در خصوص خشونت افراطی توسط دستگاه اطلاعاتی انگلیس مورد بازجویی قرار گرفته است.

گفتنی است پیش از آغاز این جلسه، تمامی اعضای پارلمان به احترام جان باختگان و مصدومین حادثه تروریستی روز گذشته لندن، یک دقیقه سکوت کردند.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 648533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =