«خبرجنوب» نوشت: اعضای یک خانواده که با تشکیل باندی اقدام به سرقت خودرو در شیراز می کردند، راهی زندان شدند.

چندی قبل فردی با مراجعه به کلانتری شیراز به مأموران اعلام كرد که خودروش مورد سرقت قرار گرفته و سارق یا سارقان با ترفندی ماهرانه، اقدام به سرقت خودرو کرده اند.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار پلیس آگاهی فارس قرار گرفت.

با ارجاع پرونده به پلیس آگاهی ، مالباخته در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: چند روز قبل خودروم را در خیابان پارک کرده و زمانی که بازگشتم متوجه شدم سارقی اقدام به سرقت خودروام کرده است.

تحقیقات پلیسی و شناسایی سرقت های مشابه

کارآگاهان در ادامه رسیدگی به این پرونده، با بررسی پروندههای مشابه سرقت خودرو موفق به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگانی شدند که خودروی آنها نیز به همین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته بود.

یکی از مالباختگان پس از حضور در آگاهی در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: چند روز قبل به همراه اعضای خانواده ام برای خرید از خانه خارج شده و زمانی که برگشتیم متوجه شدیم که خودروم مورد سرقت قرار گرفته است.

با شناسایی تعدادی از مالباختگان و انجام تحقیقات مشخص شد که سارق یا سارقان ، با انتخاب خودروهایی با همین مدل اقدام به سرقت کرده اند.

شناسایی اعضای این باند

در ادامه مأموران، سارق يك دستگاه خودرو با پلاك جعلي را دستگير كردند. متهم در بازجوييهاي انجام شده اعلام كرد خودرو را در شیراز از افرادی تحويل گرفته و قصد انتقال آن به يكي از شهرستان هاي شرقي و تحویل به افرادی ديگر را داشته است.

در نهایت ماموران پلیس سرنخهایی به دست آورده و توانستند اعضای این باند هشت نفره که از اعضای یک خانواده بودند، را شناسایی کنند.

دستگیری متهمان

کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که متهمان با تشکیل یک باند اقدام به سرقت خودروها در سطح شهر شیراز کرده اند؛ بلافاصله محل تردد سارقان درشیراز مورد شناسایی قرار گرفت و متهمان دستگیر شدند.

متهمان پس از دستگیری و در اظهارات اولیه خود منکر هرگونه سرقت شده اما به ناچار لب به اعتراف گشوده و ضمن اعتراف صریح به سرقت خودروها، جزئیاتی از این سرقت ها را تشریح کردند.

سرکرده باند در اعترافات خود و در خصوص شیوه و شگرد سرقت های خود عنوان داشت که با شناسایی خودروهای مذکوراقدام به سرقت آن کرده و متواری می شديم.

با توجه به اعتراف صریح متهمان به بیش از 100 سرقت ، قرار قانونی برای متهمان از سوی مقام قضایی صادر و تحقیقات تکمیلی جهت شناسایی دیگر محل های سرقت و همچنین سایر جرایم ارتکابی متهمان در دستور کار کارآگاهان قرار گرفته است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 657588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =