۰ نفر
۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰

اُسوه رحمت و مهربانی

عبدالحسین معزی
 اُسوه رحمت و مهربانی

بعثت پیامبر اکرم (ص) را باید بازگشت انسان به فطرت الهی و نیز تکامل ارزش‌های اخلاقی خویش خواند.

این روز مبارک یکی از مهم‌ترین فرازهای تاریخ بشریت و آیت بی‌نظیری در تجلی امر الهی در هدایت جامعه بشری است. 

بعثت، نشانه عزم برساختن جامعه‌ای عدالت‌محور  و اخلاق‌مدار است. پایه و بنیان این اجتماع باید عشق و علاقه انسان‌ها به یکدیگر باشد. انچه در افق بعثت مدنظر است این است که انسان‌ در بستر اجتماع به پروردگار خویش نزدیک‌تر شود. 

یکی از ویژگی‌های رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه وسلم) و معصومین (علیه السلام)، رحمت عام و فراگیر آنان نسبت به تمام اهل عالم است. بخشندگی از زیباترین آموزه‌های اخلاقی در سیره این بزرگواران است که نقش سازنده و مؤثری را جهت گرایش انسان‌ها به سوی حق و عدالت ایفا می‌کند. آیین اسلام را پیامبر با حب و مهر بنیانگذاری کرده است و بشر برای تکامل راه خود، نیاز به نهادینه‌ سازی این اخلاق و سیره رفتاری دارد.  بی‌تردید، راه رستگاری بشر تمسک به قرآن و اهل‌بیت است و گام گذاشتن در مسیر معرفت و حقانیت ائمه و بزرگان دین اسلام می‌تواند بشریت را به سوی سعادت دنیوی و اخروی نزدیک کرده و مسیر توحید و تقوی را به ما نشان دهد.

از این روی، این واقعه عظیم را نباید تنها در یک روز از سال یادآوری کرد و گرامی داشت بلکه باید به عنوان سرمشق و نمونه در اشکال و موضوعات مختلف در طول سال و در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی زندگی جاری و ساری گردد.

اینجانب این عید سعید  را به پیشگاه حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی)، مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و محبان اهل بیت عصمت و طهارت(علیه السلام) به ویژه کارکنان، امدادگران، داوطلبان و جوانان عضو جمعیت هلال احمر تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم  از خداوند منان توفیقات روز افزون همگان را در کسب معرفت نسبت به احکام الهی و تعالیم نجات بخش اسلام و دستورات پیامبر گرانقدر آن را مسئلت دارم.

* نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 658395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =