نشست بررسی مشکلات صنایع نساجی کاشان با حضور مدیرکل پوشاک و نساجی وزارت صنعت، معدن و تجارت در اتاق کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری اتاق بازرگانی ایران، صاحبان صنایع نساجی و پوشاک شهرستان کاشان که در آن بیش از یک هزار واحد صنعتی تولیدی کوچک و بزرگ فعالند و عمده آن‌ها در زمینه فرش ماشینی و منسوجات کار می‌کنند، مسائل و مشکلات خود را در این نشست بیان کردند.

مدیرکل نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اجرای طرح کد شناسه پوشاک، افزود: بر اساس ماده 11 آئین‌نامه موضوع ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کد شناسه و رهگیری اجرا می‌شود. کد شناسه در پوشاک به ترتیب دارای پنج اولویت پوشاک، کفش، منسوجات خانگی، پارچه و تجهیزات دیگر مانند کمربند است.

افسانه محرابی بابیان اینکه مراحل اداری کد شناسه پایان‌یافته است، تصریح کرد: این کد از ابتدای مرداد امسال به کالاها الصاق و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

محرابی گفت: اگرچه با اجرای طرح کد شناسه بر روی کالاها، قاچاق کالا به‌طور کامل جلوگیری نمی‌شود اما شفافیت کار از مرحله تولید تا زمان رسیدن کالا به دست مصرف‌کننده، رهگیری و شفافیت می‌یابد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر رونق تولید در سال جاری گفت: بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی و تولیدی به‌صورت جدی در اولویت کاری این وزارتخانه قرار دارد و به همین منظور کارگروه رونق تولید پیشنهاد کرده است که امسال نسبت به سال قبل، سقف تسهیلات برای بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ بین 30 تا 40 درصد افزایش یابد.

محرابی بابیان این‌که با توجه به شرایط واحدهای کوچک، متوسط و بزرگ، شرایط این تسهیلات متفاوت است، افزود: سقف این تسهیلات برای این واحدها در سال گذشته 30 میلیارد ریال بود که امسال رقم آن پس از تصویب، اعلام خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه 70 درصد صنعت فرش ماشینی کشور در منطقه کاشان قرار دارد، کارگروه صادرات فرش در این شهرستان ایجاد می‌شود.

وی در پایان تأکید کرد: با معرفی فرش ماشینی در سطح بین‌المللی، می‌توان به بازار فروش بیشتری در جهان دست‌یافت.

رئیس اتاق کاشان نیز طی سخنانی گفت: صنعت نساجی منطقه کاشان با به‌روز کردن ماشین‌آلات و تجهیزات، سرآمد صنایع نساجی در سطح کشور شده است؛ به‌طوری‌که صادرات در سطح بازارهای جهانی را تجربه کرده و جایگاهی خاص به دست آورده است.

محمود تولایی افزود: امیدواریم با کمک وزارت صمت برای تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی این منطقه بستر و فرصت‌هایی ایجاد کنیم تا وضعیت آن‌ها بهتر شود و موقعیت بهتری در بازار به دست آورند.

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 669121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =