کیوان ساکت که علی‌رغم دریافت پیام تهدیدآمیز از آبادان، برای برگزاری کنسرت به این شهر خواهد رفت، می‌گوید این پیام تهدیدآمیز را برای مسئولین وزارت ارشاد ارسال کرده‌ است و حق شکایت را برای خود محفوظ می‌داند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کیوان ساکت، آهنگساز و نوازنده سرشناس تار و سه‌تار که قرار است جمعه پنجم خرداد برای برگزاری کنسرت به آبادان برود، روز گذشته، چهارشنبه سوم خرداد، از شماره‌ای ناشناس پیغامی تهدیدآمیز دریافت کرد که حق برگزاری کنسرت در این شهر را ندارد و همان بلایی که بر سر سالار عقیلی آمد، بر سر او هم خواهند آورد.

اما کیوان ساکت با وجود دریافت این پیغام، کنسرت پنجم خرداد خود در آبادان را لغو نکرده و نخواهد کرد. او در این مورد به خبرآنلاین توضیح داد: «مجوزهای لازم برای برگزاری کنسرت در آبادان از طریق مدیر برنامه‌هایم در این شهر که از شاگردان قدیمی‌ام هم  هست گرفته و همه مراحل اداری و قانونی آن مو به مو انجام شده است. ظاهرا اشاره این پیام تهدیدآمیز به بلایی که بر سالار عقیلی آمد، به اسفند سال گذشته برمی‌گردد که عقیلی ناچار شد بگوید خودش به علت مشکلات شخصی و کسالت نخواسته به آبادان برود. امروز پنجشنبه چهارم خرداد هم قرار بوده امید حاجیلی در آبادان کنسرت داشته باشد و خودش کنسرتش را کنسل کرده است. البته من اطلاع ندارم چرا این کار را کرده اما با توجه به اتفاقات پیش آمده ممکن است او هم پیامی مشابه دریافت کرده باشد.»

این نوازنده تار و سه‌تار ادامه داد: «من حق شکایت را برای خود محفوظ می‌دانم چون برای من ایجاد ناامنی روحی کرده‌اند. این پیام تهدیدآمیز را هم، برای مشاوران رئیس‌جمهور و هم برای مسئولین موسیقی وزارت ارشاد ارسال کرده‌ام و به هر حال به آبادان خواهم رفت و کنسرتم را برگزار خواهم کرد. کنسرت ما خواننده هم ندارد و موسیقی بی‌کلام است و معتقدم این موسیقی اگر در عالی‌ترین شکل خود اجرا شود، می‌تواند انسان‌ساز باشد و انسان را در رسیدن به کمال اخلاقی و روحی یاری دهد. فکر می‌کنم کسانی که با این موسیقی آشنایی ندارند و به آن بی‌مهری می‌کنند باید بدانند که حرکت موسیقی اصیل ایرانی در طول تاریخ همواره در جهت تعالی بخشیدن به اخلاق بوده است و ودیعه‌ای از سوی خداوند به ماست و پاسداشتش وظیفه‌مان است.»

سرپرست گروه وزیری افزود: «ما فردا شب، جمعه پنجم خرداد به آبادان خواهیم رفت و از جمله همراهان من در این کنسرت بی‌کلام، بهنام ابوالقاسم نوازنده پیانو و دانیال عطارزاده نوازنده تار خواهند بود.»

کیوان ساکت طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته قرار است هشتم و نهم خرداد در کاشان کنسرت داشته باشد. هرچند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان حمایت خوبی از او کرد اما به دلیل این که روند صدور مجوز باید از طریق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان انجام می‌شد، مسئولین صدور مجوز به مدیر برنامه‌اش اعلام کردند که باید در ابتدا نمونه کار ارائه دهد تا مجوز کنسرت را صادر کنند. ساکت در مورد حل شدن یا حل نشدن این مشکل هم افزود: «بعد از منتشر شدن این خبر مسئولین صدور مجوز کنسرت در تهران با من تماس گرفتند و گفتند به اصفهان زنگ زده‌اند و آن‌ها مدعی شده‌اند که اصلا کسی برای دریافت مجوز کنسرت در کاشان به آن‌ها مراجعه نکرده است! که دروغ محض است. سپس فرزاد طالبی مدیر دفتر موسیقی با هم تماس گرفت و گفت در پی پرس‌و‌جویش از اداره ارشاد اصفهان متوجه شده کسی برای دریافت مجوز مراجعه نکرده است! جواب من نیز این بود که من خلاف نمی‌گویم و دقیقا به مدیر برنامه‌ام گفته‌اند که من باید نمونه کار ارائه دهم! و مدیر برنامه‌ام هم به هیچ عنوان خلاف نمی‌گوید و این قبیل رفتار از طرف مدیران یک اداره فرهنگی با هنرمندانی که تمام عمرشان را پای هنرشان گذاشته‌اند، موجب شگفتی است.»

او افزود: «این رفتار از طرف مسئولین ارشاد شهری که میراث‌دار فرهنگ و هنر ایران است؛ شهری که استاد کسایی‌ها و استاد جلیل شهنازها را در دامن خود پرورانده، بسیار نگران کننده است. مفتخرم که یکی از معدود افرادی که توانستند از استاد کسایی لوح تایید بگیرند، من بودم و حالا یک مدیر رده پایین با ما این گونه رفتار می‌کند و بعد هم در پاسخ به بالادستی‌هایش همه چیز را حاشا می‌کند.»

کیوان ساکت در پایان گفت: «کنسرت پنجم خرداد در آبادان و هشتم و نهم خرداد در کاشان پابرجاست و امیدوارم دیگر شاهد این گونه برخوردهای ملوک‌الطوایفی نباشیم و امیدوارم مسئولین و مدیران هنری قدر سرمایه‌های کشورشان را بدانند و برای همگی التماس تفکر دارم.»

57242 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 669542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =