وقتی نقاش ایرانی سفیر جمهوری چک را متعجب کرد

افتتاحیه نمایشگاه عکس شهباز زمان تحت عنوان «هتل بوتیک» با حضور سفیر جمهوری چک در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آيين گشايش نمايشگاه عكس شهباز زمان با عنوان «هتل بوتیک» و با موضوع طبيعت كشور چك و شهر پراگ با حضور سفير جمهوری چك سوات پلوک چومبا، شامگاه جمعه پنجم خرداد در گالرى شماره دو فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سیدعباس سجادی مدیر عامل بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران در سخنانی با اشاره به حضور هنرمندان نام آشنا کشور چک در ایران و اجرای برنامه در فرهنگسرای نیاوران خاطر نشان کرد: «مردم ایران با شخصیت های فرهنگی و هنری کشور چک همچون کافکا و هاشاک به خوبی آشنا هستند. امیدوارم همچون سال‌های گذشته تعاملات فرهنگی و هنری خوبی میان بنیاد آفرینش های هنری نیاوران و کشور چک ادامه داشته باشد.»

او همچنین با اشاره به فعالیت‌های شهباز زمان در صدا و سیما گفت: «شهباز زمان از چهره‌های فعال و خوش فکر است. در بعضی از عکس‌هایی که این هنرمند ایرانی گرفته است مخاطب احساس می‌کند زمان نقاشی کرده است. در واقع دیدن این تصاویر ما را به دیدن کشور چک و شهر پراگ ترغیب می‌کند. امیدوارم با حمایت‌های سفیر محترم جمهوری چک بتوانیم از این دست نمایشگاه ها در شهر پراگ نیز برگزار کنیم.»

سوات پلوک چومبا سفير جمهوری چك نیز در سخنانی گفت: «از این که در این نمایشگاه حضور دارم بسیار خرسندم. زمانی که شهباز زمان را ملاقات کردم شخصیت او و آشنائیش با ادبیات و فرهنگ کشور چک من را متعجب کرد. او آثار نویسندگان چک را به خوبی می شناسد و این شناخت را شما در عکس های او به خوبی می توانید ببینید.»

او در ادامه افزود: «نگاهی که شهباز به کشور چک داشته است تمایزی را میان عکس‌های او و عکس‌هایی که از سوی یک توریست گرفته می‌شود را به خوبی نمایان می‌سازد. در عکس‌های او همچنین اشتراکات میان ایرانیان و مردم کشور چک به خوبی به تصویر کشیده شده است. از این رو لطفا کسانی که از عکس‌های این نمایشگاه دیدن می کنند به جمهوری چک بیایند.»

سفير جمهوری چك در پایان صحبت‌هایش نیز خواستار ادامه همکاری‌ها و تعاملات با بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران در همه زمینه‌های فرهنگی و هنری همچون سال های گذشته شد.

نمایشگاه «هتل بوتیک»که به آثار عکاسی زمان از کشور چک و شهر پراگ اختصاص دارد از پنجم خرداد تا ١٣ خرداد در گالری شماره دو فرهنگسرای نیاوران دایر است. علاقه‌مندان به دیدار از این نمایشگاه می توانند در روزهای عادی از ساعت ١٠ الی٢١ و در روزهای تعطیل از ساعت ١٤ تا ٢١ مراجعه کنند.

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 670160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =