۰ نفر
۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵

بعضی از دندانپزشکان درمراحل کاشت ایمپلنت ، پروتز ها یا رو کشهای ایمپلنت را خودشان میسازند تا هزینه کاشت دندان یا ایمپلنت کاهش پیدا کند و در این صورت نیازی به مراجعه به متخصص پروتز نیست و اگر اتفاقا در کلینیک تخصصی ایمپلنت ، پروتز یا روکش دندان ، به همراه جراحی ایمپلنت انجام شود برای بیمار بهتر است و کار ، در زمان کوتاهتری انجام میشود و یک مرکز تخصصی ایمپلنت پاسخگوی درمان بیمار ایمپلنت خواهد بود.ضمن اینکه در این حالت استرس بیمار نیز کاهش پیدا می کند.

تعیین هزینه ایمپلنت یا قیمت کاشت ایمپلنت در جلسه مشاوره متخصص ایمپلنت با بیمار انجام میشود و قیمت ایمپلنت های مختلف به بیمار اعلام میگردد و بیمار میتواند از حق انتخاب برخوردار باشد و متناسب با بودجه خود ایمپلنت مناسبی انتخاب نماید.

قیمت ایمپلنت یا هزینه کاشت ایمپلنت بستگی به عوامل مختلفی دارد که به این موارد در زیر خواهیم پرداخت.

الف-کشور سازنده ایمپلنت : برخی کشورها قدمتی طولانی در زمینه ساخت ایمپلنت دارند و از سالهای دور در این زمینه فعالیت دارند و این امر عامل مهمی در تعیین هزینه کاشت دندانمی باشد.

ب-تکنولوژی منحصر به فرد : در بین کشورهای سازنده ایمپلنت ، برخی کشورها دارای تکنولوژی و سبک های مخصوصی در زمینه تولید قطعات ایمپلنت هستند و به هیچ قیمتی حاضر به فروش این تکنولوژی نیستند.در واقع این مسئله در حال حاضر به عاملی رقابتی در سطح جهان تبدیل شده است و این امر در قیمت ایمپلنت موثر میباشد.

ج-کیفیت قطعات : هرچه کیفیت قطعات ساخته شده ایمپلنت بهتر باشد ، قیمت ایمپلنت بالاتر است.در واقع هزینه تولید ایمپلنت برای شرکت سازنده ایمپلنت بالاتر است چرا که از بهترین مواد مصرفی در ساخت قطعات ایمپلنت استفاده میکند و این امر ماندگاری قطعات ایمپلنت را برای بیمار بالاتر می برد.

د- ضمانت قطعات ساخته شده : این مورد مهمترین عامل در تعیین قیمت کاشت ایمپلنت می باشد.ضمانت ایمپلنت نشان میدهد که شرکت سازنده ایمپلنت به برند و مارک ایمپلنت خود 100 درصد مطمئن است.در این بین برخی شرکت های سازنده ایمپلنت ضمانت نامه کتبی به مرکز تخصصی ایمپلنت و متخصص ایمپلنت ارائه میکند.این مسئله در تعیین هزینه ایمپلنت یا هزینه کاشت دندان عامل بسیار مهمی می باشد.

ه-بودجه تحقیقاتی : برخی شرکتهای سازنده ایمپلنت ، به مسئله تحقیقات در زمینه ایمپلنت اهمیت  بسیار میدهند. در واقع بخش اصلی بودجه شرکت به این مورد اختصاص می یابد و به همین دلیل هر روز شاهد بهبود کیفی در زمینه تولید قطعات ایمپلنت هستیم.این مورد نیز در تعیین هزینه کاشت دندان نقشی تاثیرگذار دارد.

ایمپلنت

هزینه کاشت ایمپلنت چقدر است ؟

متخصص ایمپلنت باید با استفاده از بررسی های دقیق و با دقت کافی و در نظر گرفتن روشهای درمانی مناسب و کم هزینه برای بیمار ، هزینه کاشت دندان را به بیمار اعلام کند و اینکه نیاز است چه اقداماتی برای جراحی و پروتز ایمپلنت صورت بگیرد و با درنظر گرفتن بودجه مناسب درمان ایمپلنت انجام شود.

سیستم مناسب ایمپلنت برای بیمار : 

هزینه کاشت دندان با سیستمهای مختلف ایمپلنت ، متفاوت می باشد و باید از سیستم های شناخته شده و شرکت های معتبر در زمینه تولید ایمپلنت استفاده کرد زیرا در غیر این صورتایمپلنت های بی کیفیت و غیر استاندارد میتواند صدمات زیادی برای بیمار به دنبال داشته باشد و متخصص ایمپلنت را نیز دچار دردسر کند.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 670608