دبیر کمیسیون انجمن های علمی گروه پزشکی وزارت بهداشت گفت:هیچ انجمن علمی، طبق قانون اختیار و حق اعلام یا تغییر تعرفه های پزشکی را ندارد و پروانه فعالیت این تشکل ها توسط این وزارتخانه صادر می شود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، علیرضا استقامتی ضمن رد اظهارات رییس انجمن علمی ارتوپدی در خصوص متناسب نبودن تعرفه های ارتوپدی، این اظهارات را خارج از اختیارات انجمن های علمی و آن را غیر قانونی اعلام کرد.

وی گفت: علاوه برانجمن ارتوپدی، دیگر اعضای هیات مدیره و روسای انجمن های علمی هم طبق اساسنامه موجود و بر مبنای ضوابط قانونی انتخاب می شوند و از وزارت بهداشت پروانه فعالیت خود را دریافت می کنند.

وی عنوان کرد: اعضای هیات مدیره و روسای انجمن های علمی موظف به رعایت اساسنامه و مفاد آن هستند و در صورت نقض آن، مطابق قانون با آنها برخورد خواهد شد.

دبیر کمیسیون انجمن های علمی گروه پزشکی وزارت بهداشت افزود: سخنان فراقانونی رییس انجمن علمی ارتوپدی، تخلف آشکار از ضوابط و مقررات حاکم بر انجمن های علمی است و در صورت تکرار، مدیریت این انجمن باید در مراجع قانونی پاسخگو باشد.

استقامتی بیان کرد: براساس نظر کارشناسان موضوع تعیین یا تغییر تعرفه ها از سوی مراجع قانونی مانند سازمان نظام پزشکی و معاونت درمان وزارت بهداشت و سایر مراجع ذیربط صورت می گیرد و انجمن های علمی فقط در صورتی که مورد مشورت این نهاد ها قرار گیرند، می توانند نظر کارشناسی خود را به نهاد های قانونی مزبور، اعلام کنند.

وی اظهار داشت : اکنون بیش از ١٩٠ انجمن علمی زیر مجموعه وزارت بهداشت فعالیت دارند و چنانچه هر انجمن به تعرفه ها اعتراض داشته باشد و تعرفه جدیدی را اعلام کند، این روند در کشور قابل مدیریت نیست و به هرج و مرج تعرفه ها منجر می شود بنابراین چنین اظهار نظرهایی، غیر سازنده و غیر کارشناسی و دور از شان انجمن های علمی است.

استقامتی، تمامی انجمن های علمی را به پرهیز از مداخله در امور صنفی و استفاده از ظرفیت های خود برای اعتلای علمی کشور فراخواند و بر پایبندی دبیرخانه کمیسیون به نظارت دقیق بر فعالیت انجمن ها بر محور قانون تاکید کرد.

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 680642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =