۰ نفر
۲۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷

ایرنا نوشت: تارنمای روزنامه فرانسوی فیگارو نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، طرح تغییر بیمه سلامت موسوم به «ترامپ کر» را رها کرده و این یک شکست تحقیر آمیز برای وی، کاخ سفید و حزب جمهوریخواه است.

به گزارش روزسه شنبه این رسانه فرانسوی، دو سناتور جمهوریخواه آمریکایی دوشنبه شب اعلام کردند که علیه نسخه جدید طرح بیمه درمانی همگانی رای می دهند.

تغییر طرح بیمه درمانی همگانی موسوم به «ترامپ کر» از وعده های انتخاباتی ترامپ بشمار می رفت که قرار بودجایگزین طرح «اوباما کر» شود.

فیگارو، اعلام موضع دو سناتور آمریکایی را شکست تحقیر آمیز کاخ سفید ارزیابی کرده است.
براساس این گزارش، ترامپ که اجرای طرح خود را نخواهد دید، خشمگین از امتناع سناتورهای جمهوریخواه برای پیوستن به طرح تغییربیمه درمانی همگانی، خواستار یک رای ساده کنگره به لغو طرح اوباما کر شده است.

فیگارو می افزاید: شکست طرح ترامپ کر نشان می دهد که جمهوریخواهان، هر چند اکثریت در هر دو مجلس کنگره آمریکا (مجلس نمایندگان و سنا) را در دست دارند، اما قادر به جایگزینی طرح اوباما نیستند و این تحقیر ترامپ و حزب وی است.

براساس این گزارش، جمهوریخواهان میانه رو و اقلیت دمکرات، هرگز به لغو سیستم اوباما کر که منجر به محرومیت 20 میلیون آمریکایی از بیمه درمانی می شود، رای نمی دهند.

فیگارو می افزاید: فراتر از تاثیر این شکست در نظام سلامت، موضوع اصلی در مورد روش های دولت دونالد ترامپ این است که رئیس جمهوری جدید به دلیل انشقاق جمهوریخوان و اتحاد دمکرات ها و میانه روهایی که در موقعیت اقلیت قرار دارند، در تصویب قانونی برنامه های خود ناموفق است.

به گزارش ایرنا، بیمه درمانی اوباماکرکه در23 ماه مارس 2010 به امضای باراک اوباما رسید، درکنارسایرقوانین بیمه درمانی همچون مدیکید(medicaid) برنامه بهداشتی آمریکا قرار می گیرد.

قانون بیمه درمانی اوباما از زمان اجرا به طور مستمر در کنگره، دادگاه‌ای فدرال و دیگر دولت‌های ایالتی با چالش مواجه بوده و برخی مخالفان معتقدند این قانون موجب اخلال در برنامه‌های بهداشتی کنونی شده، هزینه‌های بیمه را افزایش داده و به کسری بودجه بیشتر می‌انجامد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 688130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =