۰ نفر
۲۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
واتس‌اَپ در چین فیلتر شد

چین با هدف محدودترکردن دسترسی مردم به اطلاعات آزادی که خودش قادر به کنترل آن نیست، پیام رسان موبایلی واتس‌اَپ را فیلتر کرد.

 

به گزارش خبرآنلاین، این تصمیم پیش از انجام تغییرات عمده سیاسی در رهبری رده بالای حزب کمونیست در پکن صورت می‌گیرد و آن طور که گزارشگر گاردین نوشته است، عکس، ویدئو و پیام صوتی به طور کلی از چین به جهان خارج ارسال نمی‌شود و کاربران داخلی علاوه بر آن، قادر به ارسال پیام‌های متنی نیستند.

مشابه فیلترکردن واتس‌اَپ ، در سال 2014 و زمان فیلتر کردن جی میل رخ داد که ناگهان دسترسی به سرویس محبوب قطع شد و البته امسال قرار است رهبری حزب کمونیست تغییراتی را در خود ببیند و رئیس جمهور این کشور قصد دارد همچنان قدرت را داشته باشد.

سیستم موسوم به Great Firewall بزرگترین سیستم سانسور در فضای مجازی در جهان است که از طریق آن دسترسی مردم به سایت‌هایی مانند فیس بوک، گوگل، ایسنتاگرام، یوتیوب و ... بسته شده و مردم برای دورزدن آن از وی پی ان استفاده می‌کنند.

در چین واتس‌اَپ با پیام رسان داخلی «وی چت» رقابت می‌کند و مردم چین به دلیل کنترل «وی چت» توسط حکومت ترجیح می‌دهند تا از پیام‌رسان آمریکایی واتس‌اَپ استفاده کنند تا حریم خصوصی‌شان کمتر نقض شود.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 688574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    14 3
    یادتونه فیلترینگ از چین در سال 84 زمان اون یارو کپی شد در کشور. اگر الان امثال روحانی و ظریف نبودن مملکت کلا به قهقهرا می رفت در زمینه اینتنرت
  • بی نام IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    12 5
    مرگ بر چین و اجناس آشغال چینی
    • بی نام CN ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
      9 2
      به عنوان كسي كه سالها در چين زندگي ميكنه عرض ميكنم جنس بي كيفيت چين به دليل سود جويي برخي از تجار ايراني هست ، كه سفارش بي كيفيت ترين اجناس رو ميدهند كه بيشترين سود را داشته باشند، و گرنه همين اجناس چيني در امريكا و اروپا هم عرضه ميشه، حتي خود چيني ها هم اينگون كيفيت نازل استفاده نميكنند.
  • بی نام IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    15 0
    و مرگ بر بازرگانانی که آشغال چینی وارد مملکت می کنند و تولید داخلی رو از بین می برند