امام‌جمعه تبریز: اصحاب رسانه معمار فکری جامعه هستند

امام جمعه تبریز با بیان اینکه، اصحاب رسانه معمار فکری جامعه هستند، گفت: خبرنگار نسبت به سایر اعضای جامعه باید از هر لحاظ تقدم داشته، مشکلات جامعه را منعکس و به موقع اطلاع رسانی کند.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم در دیدار با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار اظهار داشت: پاسداشت و تکریم جامعه خبری متعهد به آرمانهای امام راحل، انقلاب و اهداف مقدس مقام رهبری برای تمام خبرنگاران ضروری و لازم است.

وی با گرامیداشت شهادت و یاد خبرنگار شهید محمود صارمی افزود: من براساس تجربه شغلی و حرفه ای به تمام مشکلات و سختیهای زندگی خبرنگاران از نزدیک آشنایی و در عین حال یقین دارم که خبرنگار دارای شان و منزلت خاص و نقشی تاثیرگذار در جامعه است.

حجت الاسلام آل هاشم، با بیان اینکه امروزه رسانه های گروهی در جوامع مختلف از هر جهت گسترش یافته و نقشهای مختلف ایفا می کنند، اذعان داشت: با توجه به نقش و جایگاه رسانه ها در جامعه باید اخلاق رسانه ای مورد توجه باشد.

وی ضمن تاکید بر اینکه علم اخلاق باید با علم رسانه یا ارتباط جمعی تلفیق شود، اذعان داشت: با توجه به ویژگیهای مباحث اخلاقی، اخلاق رسانه امری درونی مرتبط با ارزشهاست.

نماینده ولی فقیه در تبریز گفت: در ارتباط با رسانه، خبرنگار باید چندین اصول اخلاقی را مورد توجه قرار دهد، اصل اخلاق مداری، عدالت محوری، امانت داری، خیرخواهی، شجاعت و شرافت در حرفه خویش، پرهیز از فریبکاری و غوغا سازی باید در اخلاق رسانه ای مورد توجه ویژه باشد.

وی افزود: ارزشها و اصولی که از اخلاق رسانه ای دور است، تکیه بر ظن و گمان به جای علم و یقیت و پیروی از هوای نفس و شتابزدگی است که مانع عدم اطلاع رسانی درست می شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم گفت: جامعه ایرانی در مقطعی حساس واقع است که طیفی از دشمنان در صفوفی با تمام قدرت در مقابل نظام جمهوری اسلامی ایستاده اند، دغدغه اصلی کشور و مسئولان در حال حاضر و خطرناکترین تهدید علیه جمهوری اسلامی ایران مربوط به حوزه گفتمان و هویتی است که دشمن برای تضعیف و نابودی و ضربه زدن به نظام و تعریف اندیشه ها و سیره حضرت امام (ره) همت کرده است.

وی تاکید کرد: در شرایط حاضر خبرنگاران رسانه ها وظیفه سنگینی دارند باید از هر چیزی که در جامعه شبهه ایجاد می کند دور باشیم.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه همه مسئولان وظیفه دارند از مطبوعات، رسانه ملی، سایتها و خبرگزاریها و... حمایت کنند، خاطرنشان کرد: در خواست می کنم مسئولان و ارگانهای فرهنگی و نمایندگان شورای شهر از جهات مختلف به جامعه خبری توجه بیشتری کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 695000

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =