مهر به نقل از بلومبرگ گزارش داد:صندوق بین‌المللی پول(IMF) اعلام کرد که تورم ۳ رقمی ونزوئلا این طور که پیش می‌رود در سال ۲۰۱۸ به بیش از ۲۳۰۰ درصد جهش می‌کند.

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که تورم سالیانه ۳ رقمی ونزوئلا این طور که پیش می‌رود، آماده است تا در سال ۲۰۱۸ به بیش از ۲۳۰۰ درصد جهش کند که این بالاترین مقدار پیش‌بینی‌ای است که تا کنون صندوق بین المللی پول برای یکی از کشورهای عضو خود تخمین زده است.
بحران سیاسی تشدید شده‌ای که از سال ۲۰۱۴ در جریان است فشار بسیار زیادی به فعالیت‌های اقتصادی تحمیل کرده است. IMF در جدیدترین گزارش خود از چشم‌انداز اقتصادی جهانی که در روز سه‌شنبه منتشر شد اعلام کرد که تولید ناخالص ملی ونزوئلا پس از این که در سال ۲۰۱۷ به میزان ۱۲ درصد آب می‌رود در سال آینده هم ۶ درصد دیگر افت خواهد کرد.
درحالی‌که بانک مرکزی ونزوئلا در دسامبر ۲۰۱۵ انتشار داده‌های تورم را متوقف کرد، IMF پیش‌بینی کرده است که قیمت‌های مصرف‌کننده در این کشور در سال ۲۰۱۸ با جهشی بزرگ ۲۳۴۹.۳ درصد افزایش یابد که این بیشترین میزانی است که این سازمان تا به حال تخمین زده است و به دنبال آن تورم ۴۴ درصدی جمهوری دموکراتیک کنگو قرار دارد.
درحالی‌که تولید نفت این کشور کاهش یافته و آشفتگی افزایش می‌یابد، IMF پیش‌بینی کرده است که نرخ بیکاری در سال ۲۰۱۸ به حدود ۱۲ درصد افزایش یابد که این بیشترین مقدار تخمین زده شده برای یک کشور است و به دنبال ان آفریقای جنوبی با فاصله کمی با نرخ بیکاری ۲۸ درصدی قرار دارد و یونان با ۲۱ درصد در رده بعدی است.

39223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 716301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
    0 0
    با دلار بالای 500 ما به او هم می رسیم
  • بی نام IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
    0 1
    اگه برجام نشده بود تورم 200 درصدی منتظر ایران بود. باز بگو نادان چرا چهار سال بیهوده دنبال برجام بودید