روند تغییر شغل در واحدهای صنفی آلاینده که باعث ایجاد مشکلاتی برای مردم می‌شود، در تهران آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تاکنون  شهرداری تهران بارها به واحدهای آلاینده هشدار داده است که اصناف مزاحم مردم را پلمب می کنیم. در این رابطه اخطار شهرداری برای اصنافی که بیشترین مشکلات را برای مردم دارند در ماههای اخیر باعث شده برخی از واحدهای آلاینده، روش کسب و کار خود را تغییر دهند. با این وجود شهرداری تهران در پاسخ به شکایت مردم از اصناف مزاحم و آلاینده اعلام کرده بود این اصناف کنترل و در صورت لزوم بسته می شوند.
اخیرا شهرداری تهران اعلام کرده برخی از اصناف آلاینده و مزاحمی که برای مردم ایجاد مشکل می کنند، تغییر شغل داده اند. در این رابطه معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 10 تهران از صدور اخطار به 425 واحد صنفی و تغییر 33 شغل آلاینده به غیر آلاینده در منطقه خبر داد.
امیر رشیدی با اشاره به تلاش برای رفع اغتشاشات و کاهش آلودگی های زیست محیطی با اجرای مستمر طرح بازبینی و کنترل واحدهای صنفی گفت: از ابتدای سال جاری با نظارت بر واحدهای صنفی 425 فقره اخطار به واحدهای صنفی آلاینده صادر شده است.
او با اشاره به بازبینی کنترل و به روز رسانی بالغ بر 960 پرونده دارای آراء بند 20 قانون شهرداریها گفت: واحدهای خدمات خودرویی، میوه فروشان و نمایشگاه های اتومبیل با عدم رعایت موارد زیست محیطی و سد معبر بیشترین مشاغل آلاینده را تشکیل می دهند و بر همین اساس با اجرای طرح ضربتی ساماندهی اصناف در نقاط آلوده با همکاری نواحی 3 گانه و سارمان آتش نشانی اخطارهای لازم برای واحدهای صنفی ناامن و بدون کپسول آتش نشانی صادر شد.
به گفته او نظارت و کنترل بر عملکرد میادین میوه و تره بار، تعطیلی 14 واحد کارگاه مزاحم، ساماندهی دستفروشان و ... از دیگر اقدامات در سال جاری است.
شهردار منطقه با تاکید بر ثبت شکایات مردمی از مشاغل مزاحم از طریق تماس با سامانه 137 گفت: به منظور ارتقاء سطح آگاهی و دانش شهروندان کارگاه های آموزشی در سرای محلات، مدارس و مساجد به همراه توزیع بروشور و کتابچه برگزار می شود همچنین راه اندازی ایستگاه های سیار و آموزش چهره به چهره متصدیان از دیگر اقدامات برای جلب مشارکت های مردمی است.
46231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =