عضو کمیته فنی استقلال معتقد است تیم به یک مهاجم تمام عیار نیاز دارد.

فاطمه پاقلعه‌نژاد- استقلال بعد از چند هفته رویایی که بعد از شوک تغییر سرمربی پشت سر گذاشت، حالا سه هفته است که بازی هایش را با تساوی پشت سر می گذارد و نمی تواند سه امتیاز بازی ها را کسب کند. در این میان اما نظر بسیاری از کارشناسان و البته هواداران تیم این است که تیم شفر نیاز به یک مهاجم تمام کننده دارد. با تمام شدن فرصت نقل و انتقالات زمستانی انتقادهای زیادی متوجه مدیریت باشگاه بود که در این فصل عملکردی خوبی نداشته و تنها یک بازیکن پرتغالی به تیم اضافه کرده که آن هم رزومه چندان جالبی ندارد. درباره عملکرد استقلال در این زمینه و اینکه آیا گومز می تواند به استقلال کمک کند یا خیر با ستار همدانی عضو هیات فنی باشگاه استقلال گفت و گو کردیم که در ادامه می خوانید.

 

*به نظر شما باشگاه مهاجمی که تیم به آن نیاز داشت را گرفت؟

به هر حال با توجه به تغییر و تحولاتی که ایجاد شد و آقای کریمی و آقای شهباززاده و... از تیم جدا شدند؛ به نظر من آنچه که مد نظر شفر باشد را باشگاه هنوز نتوانسته بگیرد؛ البته یک بازیکن آمده اما تا بازیکنی قرارداد نبسته و وارد تیم نشده باشد نمی شود به عنوان بازیکن استقلال معرفی اش کرد. به همین دلیل که تا جایی که من اطلاع دارم هنوز این اتفاق نیفتاده و فکر می کنم استقلال واقعا به یک مهاجم نیاز دارد و قطعا باید جذب شود. البته یک بازیکن به اسم گومز آمده که نمی دانم تکلیفش چیست و چه شد اما امیدوارم استقلال بتواند هر چه زودتر این ضعف را در خودش حل کند، چون الان استقلال شرایط بسیار حساسی دارد و در هفته های آینده بازی های بسیار سختی پیش رو دارد و حتما باید تقویت شود.

*آماری که درباره گومز منتشر شد برای یک مهاجم خیلی ضعیف بود. به نظرتان با این کارنامه این بازیکن می تواند برای استقلال مفید باشد؟

ما به عنوان پیشکسوت استقلال و کسی که سالیان سال در این تیم بودیم و خانه دوم ما است، در حد خودمان می توانیم نظر بدهیم و اعتقادمان بر این است که کسانی که به استقلال می آیند آن هم از نوع بازیکن خارجی، قطعا باید از کیفیت خوبی برخوردار باشند که بتوانند باری از دوش تیم بردارند. اگر قرار باشد فوتبالیست هایی به تیم استقلال یا هر کدام از تیم های دیگر بیایند، هم سطح فوتبال ما باشند، حیف است که بخواهیم برای آنها ارز از کشور خارج کنیم. همین پول را می توانیم در کشور خودمان به بازیکن های خودمان بدهیم و تیم ها را تقویت کنیم تا لیگ ایران پیشرفت کند. متاسفانه در سال های گذشته ما شاهد حضور بازیکن های خارجی بی کیفیت حتی در استقلال و پرسپولیس که دو تیم قَدَر فوتبال ما هستند، کم نبودیم. اما امیدوارم تصمیم نهایی که گرفته می شود بتواند واقعا باری از روی دوش استقلال بردارد.

*درباره اشکان دژاگه صحبت هایی شده بود و یکی از روزنامه ها تیتر زده بود که استقلال او را می خواست اما به خاطر تتوهایش نتوانست بیاید. شما در جریان هستید؟

نه متاسفانه من در این مورد چیزی نشنیدم.

*فکر می کنید اشکان دژاگه می تواند دوای درد استقلال این روزها باشد؟

ما فنی نگاه می کنیم و اعتقادمان بر این است که این حق را به آقای شفر باید بدهیم که خودش تصمیم بگیرد. به این دلیل که به هر حال ایشان الان می داند که تیمش کجا ضعف دارد و در این مدتی که حضور داشته کاملا نقاط قوت و ضعف تیمش را می شناسد و می داند کجا باید تقویت شود. اما من از بیرون که نگاه می کنم اعتقادم این است که ما بیشتر از اینکه بتوانیم در خط هافبک یارگیری کنیم باید یک فوروارد تمام عیار بیاوریم. البته باز هم باید به نظر آقای شفر احترام گذاشت چون اگر ایشان تشخیص دادند که یک پلی میکر هم به تیمش اضافه شود و در کنار سرور جپاروف و داریوش شجاعیان باشد، قاعدتا باید احترام گذاشت. تا اینجای کار آقای شفر با توجه به پتانسیلی که داشتند و تیم را در شرایط نسبتا بدی تحویل گرفتند توانستند تیم را به یک شرایط مطلوب‌تری برسانند البته نه ایده آل، اما به نسبت 4ماه پیش شرایط خیلی بهتری داریم. امیدوارم بازی های باقیمانده را هم مثل بازی های گذشته پشت سر بگذاریم.

*انتقادهای زیادی در روزهای گذشته از سوی هواداران به عملکرد آقای افتخاری در فصل نقل و انتقالات شده بود و هواداران معتقد بودند استقلال خیلی ضعیف عمل کرده. نظر شما چیست؟

 

من واقعا باید این را صادقانه بگویم که آقای افتخاری برای استقلال زحمت را می کشد و خیلی هم خوب عمل می کند. به این دلیل که ایشان خیلی کارهای دیگری را در این باشگاه انجام دادند که دیده نشده یا نخواستند دیده شود. چون ایشان به جای اینکه بخواهد حرف بزند بیشتر کار می کند. آقای شفر هم قطعا به آقای افتخاری نظراتشان را گفته‌اند. الان همه بازیکن هایی که در استقلال هستند کیفیت لازم را دارند. شما خودتان شاهد هستید که بعد از حضور شفر در استقلال همین بازیکن هایی که کادر قبلی نمی توانست از آنها خوب استفاده کند، تبدیل به یک بازیکن باکیفیت شده اند. این را نباید نادیده بگیریم و واقعا کارهای انجام شده خوب را در استقلال نباید یادمان برود. البته من این انتقاد را به خود آقای افتخاری هم گفته ام و از ایشان خواسته ام کارهایی که در استقلال انجام می دهند را به اطلاع مردم برسانند که مردم بدانند کارهای بسیار زیادی در استقلال انجام شده. بولد این کارهای خوب فصل نقل و انتقالات است که اینجا هم کادر فنی تصمیم گیرنده است. من فکر می کنم استقلال نیاز به تغییرات اساسی در تیم نداشت. این بازیکن ها به هماهنگی لازم دست پیدا کردند ولی قطع به یقین یک فوروارد شش دانگ و تمام عیار می خواهد و اگر بازیکنی که قرار است به تیم اضافه شود بتواند این نقش را ایفا کند استقلال یک تیم خوب –البته نه کامل و جامع-  می شود و از همه تیم ها می تواند آینده بهتری داشته باشد.  

41258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =