میزان نوشت: رئیس کل محاکم تهران گفت: استفاده از مجازات‎های جایگزین حبس با هدف اصلاح و تربیت مجرمین، باز اجتماعی کردن آنها، کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و سایر اهداف اصلاحی مورد توجه ویژه قضات است.

عباس پوریانی با اشاره به ضرورت استفاده از مجازات‎های جایگزین حبس گفت: یکی از سیاست‎های قوه قضائیه بحث کاهش جمعیت کیفری است که یکی از موارد مهم در پیگیری این موضوع استفاده از مجازات‎های جایگزین حبس است که مورد تاکید مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه بوده است.

وی ادامه داد: استفاده از مجازات‏‎های جایگزین حبس یکی از برنامه های اولویت دار در سالهای اخیر بوده و طبق آمار استفاده از این مجازات‎ها رو به رشد است و قانون مجازات اسلامی نیز پیش‎بینی هایی در خصوص استفاده از این مجازات‏‌ها در نظر گرفته است.

پوریانی گفت: قانون مجازات اسلامی دست قضات را برای صدور حکم هایی غیر از حبس بازگذاشته است و در حال حاضر قضات بیشتر به سمت و سوی استفاده از این دست مجازات‏‌ها می‏روند.

رئیس کل محاکم تهران در پایان گفت: استفاده از مجازات های جایگزین حبس با هدف اصلاح و تربیت مجرمان، باز اجتماعی کردن آنها، کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و سایر اهداف اصلاحی مورد توجه ویژه قضات است.

47235

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 711203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =