نخستین جشنواره استانی عکس سلفی من-کتاب-زندگی در استان سمنان آغاز شد

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان از برگزاری اولین جشنواره استانی عکس سلفی من-کتاب-زندگی در استان سمنان خبر داد و گفت:این جشنواره از دهم آبان ماه امسال به مدت یکماه برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ،نورعلی غلامحسین نیا سما کوش در گفتگویی ضمن بیان اینکه این جشنواره در راستای استفاده صحیح و درست از فضای مجازی و با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و نمایش حضور کتاب در متن زندگی افراد جامعه برگزارمی شودبیان داشت: شرکت برای عموم آزاد است.
وی با تاکید بر اینکه بایدعکسها با دوربین موبایلهای هوشمند معمولی و به صورت سلفی (خود عکس) باشد عنوان کرد:تعداد افراد حاضر در عکس محدودیتی ندارد ورعایت موازین و پوشش اسلامی در کلیه عکسها الزامی است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی سمنان افزود: عکسها باید با فرمت jpg ذخیره و ارسال شود و همچنین ایجاد جلوه توسط نرم افزارهای مختلف بر روی عکس بلامانع است و ارسال مشخصات(نام و نام خانوادگی، نام پدر، تلفن همراه و در صورت عضویت درکتابخانه های عمومی ذکر نام کتابخانه)همراه با عکس ضروری است.
غلامحسین نیا سماکوش با اشاره به این مطلب که چگونگی استفاده از کتاب در عکس و ایجاد موقعیتهای خلاقانه از شاخصهای مهم انتخاب عکسهای برگزیده است تصریح کرد: افراد می‌توانند یک جمله کوتاه در ذیل عکس که حاوی احساسشان نسبت به کتاب یا آن موقعیت خاص باشد را اضافه کنندو درج این عبارت اختیاری است.
وی مطالعه کتاب(به صورت فردی، دسته جمعی در گروه دوستان یا گروههای خانوادگی و...)،اقشار مختلف و کتاب(کودکان و کتاب، سالمندان و کتاب، کارمندان و کتاب، بازاریان و کتاب،کارگران و کتاب و...)،حضور در کتابخانه ها و کتابفروشی ها،حضور کتاب در محیط های مختلف (منزل یا سایر محیطهای عمومی مانند ادارات، پایانه های مسافربری، مراکز بهداشتی و درمانی، مدارس و دانشگاهها، خانه های سالمندان، حین سفر، در پارکها و فضای سبز و...)، ارتباط با کتابداران فعال و تاثیرگذار،عکس با کتاب یا کتابهای مورد علاقه یا مطالعه شده و حضور در نشستهای کتابخوان کتابخانه های عمومی را از موضوع های این جشنواره عنوان کرد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی سمنان با اشاره به این مطلب که به 30 نفر از برگزیده گان جوایز نفیسی اهدا خواهد شدبیان داشت: مهلت ارسال از دهم آبان ماه تا دهم آذر ماه است.
غلامحسین نیا سماکوش با بیان اینکه تمامی علاقمندان شرکت کننده در جشنواره می‌توانند عکس سلفی خود را همراه با کتاب آدرس تلگرامی selfi_semnan96@ به نام جشنواره استانی عکس سلفی با کتاب ارسال کنند بیان داشت:علاقمندان برای اطلاعات بیشتر می توانند به وب سایت اداره کل کتابخانه های عمومی استان سمنان به آدرس www.semnanpl.irمراجعه و یا با شماره تلفن 33439915تماس بگیرند.
وی در خاتمه با اشاره به این مطلب که 24 آبان ماه امسال همزمان با هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران-نمایشگاهی از عکس های برگزیده در کتابخانه مرکزی استان سمنان برپا خواهد شد گفت:عکسهای برگزیده علاوه بر کانال تلگرامی جشنواره بر روی سایت اداره کل کتابخانه ها نیز قرار می‌گیرد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 723668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =