علی‌اکبر ولایتی با انتشار تصویری از آزادگان سرافراز ایران اسلامی، روز 26 مرداد ماه را گرامی‌داشت و نوشت: بیست و ششم مردادماه یادآور روزی بزرگ و مظهر و نماد ورود اسطوره‌های استقامت و پایداری،آزادگان سرافراز است که در سال 1396 از چنگال رژیم بعث عراق و صدام حسین آزاد و با افتخار به ایران اسلامی بازگشتند.

به گزارش خبرآنلاین، علی اکبر ولایتی در بخش دیگری از مطلب اینستاگرامی خود افزود: این پیروزی و بازگشت عزتمندانه آزادگان سرافراز در قالب مذاکرات فشرده و بسیار پیچیده برای پایان دادن به جنگ ایران وعراق که با حمایت بسیاری از کشورهای غربی و عربی بر علیه کشورمان تحمیل شد، با صدور قطعنامه 598 به پایان رسید و یکی از مهمترین محورهای ان که جمهوری اسلامی ایران تا پایان دنبال نمود، همانا مشخص شدن و اعلام متجاوز بود که توسط سازمان ملل متحد انجام شد.

ولایتی تصریح کرد: این عزیزان سرافراز با بوسه های خود بر خاک ایران - اسلامی ، اشک شوق و پایمردی و استقامت چندین ساله، یادگار ماندگاری از خود در تاریخ این مرز و بوم بر جای گذاشتند و ملت بزرگ ایران امنیت، اقتدار، آرامش و ثبات خود را مدیون این عزیزان، شهداء، مدافعان حرم، جانبازان، همه ایثارگران و خانواده های معزز و معظم آنان می داند و خواهد دانست.

او در ادامه با اشاره به رشادت های آزادگان سرافراز و امروز مدافعان حرم و شهید حججی تصریح کرد: بی تردید ایستادگی و مقاومت عزتمندانه و بی‌نظیر آزادگان سرافراز برگ زرین و درخشانی است که به نسل جوان و عزیز امروز نیز منتقل شده و روزی قبل آنان در سخت‌ترین شرایط اردوگاه‌های دشمن بعثی در زیر شکنجه‌های وحشیانه همچون رزمندگان در صحنه جنگ پایمردی کردند و بر عهد خویش ماندند و امروز هم مدافعان حرم نیز برای حفظ ثبات و امنیت این کشور و منطقه، جان پاک خویش را نثار می نمایند که یکی از نمونه بارز آن را در شهادت مظلومانه شهید حججی و دیگر شهدای این مسیر می توان مشاهده نمود که در بند خبیث‌ترین دشمنان با شکوه و عظمت، درس آزادگی و سرافرازی را در برابر جهانیان به نمایش گذارد و یادآور روضه سرهای بریده شد.

وی در ادامه یاد و نام مرحوم ابوترابی را گرامی داشت و این روز بزرگ را به همه آزادگان سرافراز تبریک و برای همه آنان عزت و سربلندی آرزو کرده است.

ولایتی در پایان این پیام نیز به بخش هایی از سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص آزادگان سرافراز اشاره کرد که فرمودند: دستاورد دوران اسارت را مثل ذخیره ارزشمندى براى خودتان نگه دارید. شماها که آمدید، قدرت این ملت ظاهر شد. امروز، دشمن از دست‏اندازى به انقلاب مأیوس است، اما از دشمنى پشیمان نیست. ملت ما باید به‏ هوش باشد. اولین وظیفه ما این است که کشورمان را از همه‏ جهت قدرتمند کنیم. امروزه همه برنامه‏ هاى دولت جمهورى اسلامى، در خط قدرت ‏بخشیدن به ایران اسلامى است. اسلام هم پشتوانه ماست. شما به‏عنوان عناصر ورزیده، امتحان‏داده، زجرکشیده و آب‏دیده که از میدان‏هاى خطر عبور کرده‏اید، جزو درخشنده‏ ترین نگین‏هاى این مجموعه مى‏ توانید باشید.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 698253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =