تصرف اراضی؛ چالش استان  زنجان در بخش منابع طبیعی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان بابیان اینکه بخشی از مشکلات ما در بحث منابع طبیعی تصرف اراضی است، ادامه داد: منابع طبیعی با همکاری قوه قضائیه با متصرفین برخورد می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین؛ خلیل آقاجانلو در همایش همیاران طبیعت در این باره افزود: باید جنبش همیاران طبیعت را به یک فرهنگ در بین مردم تبدیل کنیم و توجه به این موضوع طی چند سال اخیر پر رنگ شده ولی فاصله زیادی با وضعیت مطلوب داریم و از شاخص‌های توسعه یافتگی حفظ منابع طبیعی است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با تاکید بر اینکه کارهای مقطعی در بحث حراست از منابع طبیعی جواب نمی‌دهد، گفت: بیابان زدایی، فرسایش خاک و سیل آینده کشور را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و می‌طلبد که برای حراست از منابع طبیعی همه پای کار بیایند.

آقاجانلو با اشاره به اینکه بیش از پنج هزار همیار طبیعت در زمینه حفاظت از منابع طبیعی استان زنجان فعالیت می‌کنند، گفت: همیاران طبیعت متشکل از دانش آموزان، دانشجویان، فرهنگیان و کارکنان دستگاه‌های اجرایی هستند که با اداره منابع طبیعی همکاری می‌کنند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بر تقویت فضای حراست از اراضی ملی در جامعه تاکید کرد و افزود: نباید اجازه بدهیم افرادی سودجو منابع طبیعی را تخریب و تصرف کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =