مدیریت شهری یکی از ارکان اصلی مدیریت بحران است

معاون خدمات شهر شهرداری کرج گفت: بهره برداری از پتانسیل های مدیریت شهری به هنگام بروز بحران امری ضروری است و این مجموعه یکی از ارکان اصلی مدیریت بحران در شهر به شمار می آید.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، حسن مدیر روستا با بیان اینکه شهرداری کرج همزمان با فرارسیدن فصل سرما، آمادگی کامل را برای مدیریت شهر در زمان بارش دارد، عنوان کرد: همچنین این مجموعه توانایی آن را دارد که در مواقع بحران، با استفاده از امکانات و تجهیزات خود شهر را مدیریت کند اما تحقق بی نقص این مهم نیازمند همراهی سایر ارگان های شهری و استانی نیز می باشد.
معاون خدمات شهر شهرداری کرج در ادامه با بیان اینکه امکانات هوایی برای جابجایی مصدومان در زمان بروز بحران باید در استان وجود داشته باشد، گفت: در این رابطه ضروری است اعتبارات لازم برای احداث پد بالگرد به خصوص در مجاورت بیمارستان های استان البرز تخصیص داده شود که تا کنون نیز اقدامات مطلوبی در این زمینه اجرایی شده است.
وی گفت: تا کنون شهرداری کرج برای آموزش شهروندان در زمینه انجام فعالیت های لازم در مواقع بحران، دوره های آموزشی گوناگونی را در ادارات و مدارس برگزار کرده است چرا که توجه به ترویج فرهنگ ایمنی موجب حفظ سلامت شهروندان در مواقع بحران می شود.
مدیر روستا گفت: هر چه قدر، میزان آمادگی شهروندان به ویژه دانش آموزان افزایش یابد نحوه عکس العمل آنها در برابر حوادث طبیعی بهتر خواهد بود و هنگام رویارویی با حوادث غافلگیر نمی شوند.
وی در ادامه به جانمایی محل‌هایی در پارک‌های سطح شهر ویژه مواقع بحرانی اشاره کرد و گفت: در این محل‌ها امکانات اولیه‌ای مثل آب شرب و دیگر امکانات اولیه قرار داده می شود و این اقدام یکی از برنامه های آتی شهرداری کرج خواهد بود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 734145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =