کاشت بیش از 8 هزار نهال در هفته منابع طبیعی در شهرستان پاوه

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاوه گفت: بیش از 8 هزار نهال در هفته منابع طبیعی در شهرستان پاوه برای کاشت در بین مردم و ادارات توزیع می شود.

به گزارش خبرآنلاین ، یلاد یوسفی: بادگار غالبی در مراسم نمادین روز درختکاری که باحضور جمعی از مسئولین و مردم شهرستان در بلوار جانبازان انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: 15 لغایت 21 اسفد ماه در تقویم کشور به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است که هرساله در اولین روز از این هفته به عنوان روز درختکاری، اداره منابع طبیعی اقدام به کاشت و توزیع نهال رایگان در بین مردم و ادارات سطح شهرستان می نماید.


وی با بیان اینکه شهرستان پاوه با 74 هزار هکتار منابع طبیعی شامل 46 هزار هکتار جنگل و 23 هزار هکتار مرتع یکی از مناطق مطرح در سطح استان است، افزود: امسال در هفته منابع طبیعی بیش از 8 هزار نهال در حوزه استحفاظی شهرستان پاوه با مشارکت ادارات، نهادهای مردم نهاد و مردم کشت می شود.


غالبی از توزیع نهال های کاج، سرو، اقاقیا و زبان گنجشک در پاوه خبر داد و گفت: باتوجه به شرایط طبیعی منطقه و سازگاری درخت بنه با آب و هوای شهرستان، امسال برای اولین یک هزار نهال بنه در مکان های مناسب کشت می شود.


یادگار غالبی به تشریح فعالیت های هفته منابع طبیعی پرداخت و اظهار کرد: تجلیل از قضات دادگستری و حافظان منابع طبیعی، توزیع کارت همیار طبیعت به حافظان افتخاری منابع طبیعی، بازدید از پروژه های آبخیزداری و حفاظت آب و خاک با حضور مسئولین و انجمن های مردم نهاد، نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان از جمله برنامه های هفته منابع طبیعی در پاوه می باشد.


رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاوه در خاتمه افزود: همه تشکل‌ها باید در راستای فرهنگ‌سازی در این زمینه و مشارکت مردم در کاشت نهال قدم بردارند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 643357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =