طی چند روز اخیر یک سری تجمعات در محل استانداری لرستان و در شعب موسسه اعتباری توسعه وحدت پدید آمده است که عوامل زیادی در تشدید و سواستفاده از این رخداد دخیل بود. در همین رابطه روابط عمومی این موسسه توضیحاتی را ارایه کرده است

به گزارش خبرآنلاین لرستان و به نقل از روابط عمومی موسسه توسعه در  این استان در رابطه با این مشکل پیش آمده توضیحاتی را ارائه کرده اند که به قرار زیر است. "بنا به اعلام این موسسه ،بانک مرکزی طی نامه های به بانکها اعلام کرده بود،حسابهای موسسه مالی اعتباری کاسپین، موسسه منحله فرشتگان، آرمان ( البرز ایرانیان ) بسته شود .تعاونی وحدت ارمان که به تازگی با موسسه مالی اعتباری توسعه ادغام شده اما حسابهای بانکهای عاملش هنوز به نام آرمان بوده که از سوی بانک مرکزی مسدود شد.
طبق گفته مسوولین موسسه از اسفندماه تاکنون قریب به 700میلیارد تومان نقدینگی به کل کشور و بالاخص استان لرستان تزریق شده است.
بسته شدن حسابهای توسعه استان چند روزی طول کشید.اما باید توجه داشت:در هر بانکی از کشور اگر همه سرمایه گذاران برای برداشتن نقدینگی رجوع کنند،صد درد صد با مشکل مواجه می شوند زیرا نقدینگی دارای حد نصابی مشخص است.
نکته حائز اهمیت این است که در این بحبوبه، تجمعات مردم در شعبات توسعه به تدریج افزایش پیدا کرد و بدیهی ست که یک سری افراد شایعه سازی می کردند و درفضای مجازی و تشویش اذهان عموم می گفتند:موسسه توسعه ورشکست شده! در واقع اینگونه استنباط شده با نسبت دادن مسوولین اجرایی استان به موسسه، تخریب دولت و استاندار را نیز نشانه گرفته بودند که طبق مشاهده نیروهای امنیتی کاشف به عمل آمد برخی از این دسته افراد اصلا سپرده گذار نبوده و بعضا افرادی هستند که فقط شایعه پراکنی می کنند.

در شهرستان بروجرد چهار نفر توسط مامورین دستگیر شدند و مشخص شد که شلوغی و اغتشاش محل شعبات توسط هیچکدام ازسپرده گذاران محترم انجام نشده است و در واقع افراد غیر با ماموریت تخریب موسسه اقدام به اغتشاش کرده بودند.
در تاریخ سه خرداد به دنبال تجمع افراد در استانداری از طریق شورای تامین استان جلسه ای ترتیب داده شد و چهار تن از نمایندگان موسسه از تهران در جلسه ستاد تامین با همه اعضای شورا جلسه تشکیل دادند و سهامداران موسسه نیز ارتباط برقرار کردند.
راه حل مشکل؛
با بررسی نقدینگی،دارایی ها و استعلام از استانداری و نیز طی مذاکراتی، سهام داران متعهد به پرداخت وجه به سرمایه گذاران شدند.
گفتنی ست یک نماینده از استانداری بر صورت جلسه و تصمیمات نظارت داشته که صورت تدریجی مطالبات مردمی پرداخت شود.
و بنابر نظارت استانداری کمیته ای تشکیل می شود که نمایندگان استان و سپرده گذاران در شعب بر روی روند پرداخت نظارت داشته باشند که خدای ناکرده حقی از کسی ضایع نشود و نیز به تناسب به وضعیت سپرده ها رسیدگی شود.باید توجه داشت:طبق برنامه و درصد نقدینگی تقسیم خواهد شد.
هر سرمایه گذار باید جهت برداشت به شعب خودش مراجعه کند .موسسه نیز برای وصول مطالبات اقدامات جدی تری خواهد داشت.
گفتنی ست: طی این دو روز گذشته نیز دو نفر بازرس و ناظر از استانداری در کنار نمایندگان حضور داشته وگزارش با امضای آنها روانه استانداری شد.
درنهایت شورای تامین،شخص استاندار و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ،معاون سیاسی امنیتی استانداری ، اداره کل اطلاعات،فرمانده نیروی انتظامی و ارتش و سپاه و...در حل این بحران کوشش خواهند کرد تا آرامش خاطر سرمایه گذاران و سلامت روان شهر محقق شود. بنابراعلام مسولین شعبات مختلف موسسه توسعه در لرستان از روز شنبه کار خود را آغاز و قرار است از یکشنبه عملیات بانکی دریافت و پرداخت از سرگرفته شود."

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 669806

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =