۰ نفر
۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۷

تسنیم نوشت:دبیرانجمن تخصصی صنایع همگن نیروی محرکه قطعه سازان خودرو از ضرر ۶ هزار میلیارد تومانی ۲ خودروساز بزرگ کشور در سال ۹۱ خبر داد.

 آرش محبی نژاد از حبس 10 هزار میلیارد تومانی منابع صنعت خودرو در کشور خبر داد و به رادیور اقتصاد گفت: حبس منابع و دارایی‌های خودرو سازی کشور را مشکل اصلی حال حاضر این صنعت دانست و افزود: امید می‌رود دولت دوازدهم در جهت آزادسازی این منابع گام‌های موثرتری بردارد.

وی در ادامه با بیان اینکه منابع 10 هزار میلیارد تومانی صنعت خودرو در سه بخش بلوکه شده است، اظهارداشت: خرید سهام با منابع کلان از سوی برخی خودروسازان در سال 91 به دستور دولت وقت، ایجاد سایت‌های تولیدی و خدماتی خودرو فاقد توجیه اقتصادی در اقصی نقاط کشور به دستور وزیر، وکیل و دیگر ارکان تصمیم گیر و تصمیم ساز مملکت و سرمایه گذاری در سایت‌های خارج از کشور خودروسازی از جمله این بخش هاست.
دبیرانجمن تخصصی صنایع همگن نیروی محرکه قطعه سازان خودرو دومین عامل مشکل آفرین صنعت خودروسازی کشور را رشد یکباره و جهشی نرخ ارز در نهاده‌های تولید طی سال‌های 91 تا اواخر 92 اعلام کرد و گفت: متاسفانه به تناسب نرخ ارز درآمد مردم، قیمت کالا‌ها و نه هیچ چیز دیگری در جامعه افزایش پیدا نکرد.
وی افزود: در این دوران شش هزار میلیارد تومان دو خودرو ساز و شش هزارمیلیارد تومان قطعه سازان کشور در یک سال دچار ضرر و زیان شدند.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 691319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید A1 ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
    6 0
    نباید با حمایت از صنعتی که برای کشور دارای مزیت نیست انتظار معجزه داشت
    • بی نام A1 ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
      1 0
      مدیران فرمایشی صنایع خودروسازی توان اداره این صنعت را ندارند و سیاستهای اقتصادی غلط دولت باعث ایجاد بازار انحصاری با رقابت بسیار نا عادلانه به نفع این دو شرکت شده و بخش عظیمی از درآمد مردم را به ناحق به جیب خودروسازی واریز میکند.
  • بی نام A1 ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
    6 0
    حتما این ضرر رو هم مردم باید جبران کنند
  • درنا A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
    9 0
    یعنی با اینکه پول خودرو را جلو جلو از مردم میگیرند و خودرو بی کیفیت را چند برابر قیمت جهانی میفروشند باز هم ضرر میکنند واقعاً که . بهتره تغطیلش کنید چون از قدیم گفتن جلو ضرر را از هر جا بگیری منفعته .
  • بی نام A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
    8 0
    انشالله که برشکست بشن این دوخودرو ساز دزد
  • آریا IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
    4 0
    مگه خودرو سازان ایرانی هم ورشکست میشن ؟ پراید 4 میلیونی رو 2 میلیون میفروشن ، آه ملت تا ابد گریبان گیر تمام مس
  • جواد محرمی A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
    2 0
    این ضررها ناشی از ناشی گری و عدم آگاهی به فنون مدیریت است. خارج شدن سایت های خودروسازی از تهران با توجه به ارزش بالای زمین ها جاده مخصوص توجیه اقتصادی و اجتماعی دارد. چند کارخانه را برای استفاده از زمین شان تعطیل کرده اند؟
  • بی نام IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
    4 0
    اونها هم قیمتهاشون رو سه برابر کردن چه بسا یه سری قطعات ایرانی فرقی نکرده بود و اینها سواستفاده کردن و دروغ گفتن و سود هم کردن بنابراین فقط مردم بودن که ضرر کردن
  • بی نام A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
    2 0
    اصل علت این ضرر بخاطر عدم شفافیت مالی شرکتهای خودروساز است اینها شرکتهای زیر مجموعه شان را به بورس نمی آورند و در حالی که همه کارهای را شرکتهای زیر مجموعه انجام می دهند و از طرف دیگر گزارشاتی که بورس برای اینها تنظیم کرده است را فرمالیته می کنند و خیلی مبهم و کلی اطلاعات می دهند و جزئیان هیچ چیزی حتی فروش را نمی گویند
  • سهیل IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
    5 0
    قیمت پراید 100 میلیون تومان هم بشه، وضعیت این خودروسازها بهتر نمیشه چون مشکل مدیریت اقتصادی داریم.
  • بی نام A1 ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
    1 0
    باید مدت زمان حمایت براشون تعریف بشه مثلن اعلام بشه حداکثر 5 سال تعرفه ورود خودرو این خواهد بود و بعد 5 سال هر اتفاقی افتاد تعرفه واردات خودرو مثلن بشه 20 درصد. حالا اگه تونستن تو 5 سال کیفیت و قیمتشون رو رقابتی کنن که بهتر و الا باید نابود شن چون تا کی قراره ملت بهای نالایقی مدیران و هزینه های بی رویه این دو خودروساز رو بدن؟