تسنیم نوشت: رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران ضمن انتقاد از اقدامات مجلس در خصوص دیوارچینی روبه‌روی ساختمان قدیم مجلس و همچنین بستن خیابان مردم گفت: این اقدامات کاملا غیرقانونی هستند.

محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران صبح امروز بازدیدی را از دیوارچینی مقابل ساختمان قدیم مجلس به همراه محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و حجت نظری عضو کمیسیون و همچنین محسنی شهردار منطقه 12 داشت.

وی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران ضمن نگرانی‌های موجود در بین سازمان‌های غیردولتی و NGO ها بیان کرد: در حالی در محل قانونگذاری جمهوری اسلامی حضور پیدا کرده‌ایم که شاهد هستیم که در برخی از مواقع قانون رعایت نشده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران تصریح کرد: در مجاور مجلس و حریم آن مجلس مشروطه، مدرسه عالی مطهری، میدان بهارستان که همه اینها به ثبت ملی رسیده‌اند، اتفاقات ناگواری رخ داده است.

سالاری با اشاره به ساختمان بلندمرتبه شیشه‌ای مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حالی اینکه اینگونه نماهای ساختمان‌ها را برای آحاد مردم ممنوع کرده‌ایم و آنها را مکلفم کرده‌ایم که به کمیته‌های نماهای مناطق مراجعه کنند شاهد هستیم مجلس شورای اسلامی علی‌رغم تذکرات بسیار در شورای چهارم این ساختمان را با همان نما ساخته است.

وی ضمن انتقاد از بستن خیابان مردم در مجاورت ساختمان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تصرف این خیابان و بستن آن که هیچ مصوبه‌ای از شورای عالی ترافیک ندارد جای تعجب و پرسش دارد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران ادامه داد: دیوارکشی مقابل ساختمان قدیم مجلس نیز جای پرسش و تعجب دارد که قطعا شورای شهر این موضوع را به طور جدی پیگیری خواهد کرد.

سالاری افزود: با توجه به برگزاری جلسه‌ای که روز چهارشنبه با رئیس مجلس و نمایندگان تهران خواهیم داشت دو موضوع دیوارچینی و بستن خیابان مردم را مطرح خواهیم کرد و امیدواریم در این زمینه بتوانیم پاسخ لازم را از مسئولان مربوطه داشته باشیم.

47238

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =