۰ نفر
۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵
سفر به شهر پر جاذبه آنتالیا

آنتالیا واقع در ترکیه و مرکز استان آن نیز آنتالیاست. در مورد تاریخ این شهر باید گفت که قدمت آن بیش از 300 سال قبل از میلاد بوده است. در سال ۱۳۳ قبل از میلاد آنتالیا که بخشی از جمهوری روم بوده که در آن دوره رونق و رشد چشمگیری را داشته است و مسیحیت نیز در قرن دوم میلادی در این شهر فراگیر شد.

در دوران امپراطوری بیزانس، آنتالیا یکی از شهرهای مهم بوده‌است همچنین در قرن سیزدهم میلادی نیزتوسط ترکان سلجوقی فتح و از سال ۱۳۲۱ میلادی تا ۱۴۲۳ میلادی بعنوان پایتخت ترکیه بوده‌است. این شهر که در شمال خلیج آنتالیا و در جنوب غربی ترکیه قرار دارد، اکنون محبوبترین و پر جاذبه ترین شهر در کشور ترکیه است که مرکز تفریحی مهمی نیز محسوب می شود. مناظر و طبیعت زیبا و سرسبز، معماری تاریخی و با شکوه، بافت خانه های قدیمی با قدمت، وجود مساجد، کلیساها و کاروانسراها و.. به این شهر جلوه زیبایی بخشیده است. در تور آنتالیا الفبای سفر با این جاذبه ها و مناطق دیدنی آنتالیا ترکیه بیشتر آشنا خواهید شد.

آب و هوای آنتالیا
آب و هوای آنتالیا مدیترانه‌ای است؛ تابستان‌هایش آفتابی و زمستان‌هایش معتدل‌ و گاه بارانی‌ است. اما به طور معمول هوای آنتالیا در اکثر روزهای سال آفتابی می باشد. در تابستان حداکثر دما 34 درجه سانتیگراد است و در فصل زمستان نیز حداقل دما 5 درجه است وبارش برف به ندرت اتفاق می افتد. فصل بهار در آنتالیا هوا به نسبت گرم است ولی شبهای خنکی دارد. پاییز هم مانند بهار، روزهای نسبتا گرم و آفتابی دارد ولی نسبت به فصل بهار میزان بارش افزایش می یابد. در مجموع در بیشتر روزهای سال هوا آفتابی و گرم است. اما به طور کل می توان گفت بهترین زمان سفر به آنتالیا، اوایل بهار و اوایل پاییزمی باشد چرا که دمای هوا و رطوبت آن بسیار مطلوب است و گرما نیز آزار دهنده نیست و میزان بارش نیز کم است.

جاذبه های گردشگری آنتالیا
آنتالیا جزو پر طرفدارن ترین شهرها در زمینه جاذبه گردشگری و توریستی است. بازارهای آنتالیا و مراکز خرید آنتالیا، هتل های مجلل، مناظر زیبا،رستوران ها، بناهای تاریخی و قایق سواری و کشتیرانی از جمله جاهای دیدنی آنتالیا محسوب می شود همچنین علاوه بر این جاذبه های گردشگری، آنتالیا نقاط محبوب دیگری درمیان طرفدارن خود دارد. با وجود قدمت تاریخی این شهر آثار باستانی، بافت قدیمی شهر با مساجد و کلیساها، پارک آبی، پارک دلفین ها و آمفی تئاتر ها همواره توجه توریست های زیادی را در سراسر جهان به خود جذب میکند.

فستیوال مجسمه های شنی آنتالیا
فستیوال مجسمه های شنی همه ساله در آنتالیا برگزار میگردد. هنرمندان بزرگ از سرتاسر دنیا در این جشنواره شرکت میکنند و همه ساله نیز موضوع ساخت این مجسمه ها متفاوت است.

فستیوال مجسمه های شنی آنتالیا

صدها اثر هنری با طراحی فوق العاده توسط اساتید مجسمه ساز با استفاده از شن ساخته می شود.
به عنوان یکی از تفریحگاه های آنتالیا این جشنواره فضای جداگانه برای ساخت مجسمه های شنی را دراختیار بازدیدکنندگان قرار داده تا تجربه ای نو و متفاوتی را کسب کنند. در شب نیز با استفاده از سیستم نور پردازی، فضای زیبایی به این محیط می بخشد که بسیار جذاب می باشد.

موزه اسباب بازی آنتالیا
درموزه اسباب بازی آنتالیا ، بیش از 3000 اسباب بازی در این موزه قرار دارد. اسباب بازی هایی که پس از انقلاب صنعتی در ایالات متحده آمریکا، آلمان و ژاپن ساخته شده بودند و اسباب بازی های دست ساز از آناتولی نیز در این موزه یافت می شود که برخی از آنها 150 سال قدمت دارد که قدیمی ترین آن مربوط به دهه 1800 میلادی است. این کلکسیون جذاب حس نوستالژی زیبایی را به وجود می آورد.

موزه اسباب بازی آنتالیا

برج ساعت آنتالیا
برج ساعت آنتالیا که دیوارهای باستانی قدیمی شهر آن را تشکیل می دهد، چهره نمادین آنتالیا است. این آخرین بازمانده از 80 برج است که در این شهر باستانی قرار دارد. ساختار سنگی برج ساعت جلوه ای از تاریخ غنی شهر آنتالیا است. هنگامی که به برج ساعت می رسید، تفاوت زیبا و چشمگیر بین ساختمان تاریخی و مجتمع های مدرن و رستوران ها با این برج را حس میکنید.
این برج در واقع نشانگر ورودی شهر قدیم آنتالیا است، ورودی ای که روزگاری بخشی از دیواری بوده است که از شهر محافظت می کرده است.

برج ساعت آنتالیا

همراه با الفبای سفر، سفری پر خاطره و فراموش نشدنی را تجربه کنید، برای کسب اطلاع از بلیط هواپیما آنتالیا، تور آنتالیا نوروز 97، تور لحظه آخری آنتالیا، هتل های آنتالیا و سایر اطلاعات مورد نیاز از وب سایت آژانس مسافرتی الفبای سفر دیدن فرمائید.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 743643