عصر ایران در مصاحبه‌ای با امیر محبیان نوشت: اصول‌گرایان بعد از شکست در انتخابات ریاست جمهوری چه استراتژی را در دستور کار خود قرار خواهند داد؟ این سوالی است که بسیاری از تحلیل‌گران سیاسی به دنبال جواب آن هستند.در این میان برخی از اصول‌گرایان به رهبری سعید جلیلی به دنبال تشکیل دولت در سایه هستند. استراتژی که هنوز به مرحله اجرا نرسیده است و تنها در کلام باقی مانده است و جریان اصول‌گرایی واکنشی به آن نشان داده است.

امیر محبیان درباره عملکرد اصولگرایان در انتخابات گفت: اصولگرايان هر چند در قالب تشكيلاتي جمنا توانستند چهره اي از يك حركت منسجم را به نمايش گذارند اما بدليل اشتباه راهبردي در تعامل با افكار عمومي و عدم تعيين اولويت هاي كاربردي در مناظره ها و نيز ادامه روند نامفيد و بدون نتيجه عملي در كشف كانديداي نهايي عملا نتوانستند نتيجه مطلوب را بدست آورده و فرصتي طلايي را از دست دادند.

این فعال سیاسی درباره تشکیل دولت در سایه با بیان اینکه تشكيل دولت سايه توسط رقباي دولت ها اوايل دولت نخست احمدي نژاد از سوي اينجانب پيشنهاد داده شد گفت: اكنون نيز اشاراتي به آن ديده مي شود.

وی ادامه داد: دولت سايه راهكاري مردمسالارانه براي تجميع توان مديريتي جناح رقيب دولت و حتي كمك به آنست ولي مقدمه تشكيل آن رسيدن به اجماعي تشكيلاتي درون اصولگرايان است كه متاسفانه هنوز در اين مسير اشكالات جدي وجود دارد.

محبیان درباره شکست پی در پی اصولگرایان گفت: رسيدن به نتايج نامنطبق با ظرفيت ها هم محصول اين بي توجهي است. يكي از اين معضلات در سطح تشكيلاتي عدم تعريف مدل مطلوب براي رهبري اصولگرايان است.

او افزود: پيشنهاد امثال ما آنست كه رهبري شخصي بدليل فقدان چهره كاريزماتيك و نيز بروز شكاف هاي درون‌تشكيلاتي عملا ديگر امكان عملياتي ندارد و بايد ساختاري مردمسالارانه نظير مجلس يا كنگره ملي اصولگرايان تشكيل شده و جريان اصولگرا از بدنه اجتماعي مجددا سامان يابد طرح چهره هاي خلق الساعه براي مديريت جناح نيز محصول عدم تحليل دقيق مشكلات اصلي در جريان اصولگرا و تاكيد بر تكرار اشتباهات پيشين است.

محبیان درباره حاشیه سازی برای دولت یازدهم گفت: دولت بايد بتواند كشتي خود را از ميان امواج به پيش راند و حتما از انداختن خود درون گرداب هاي طراحي شده خودداري كند. حاشيه سازي دولتي ها و نيز أسير حاشيه پردازي رقيب شدن براي دولت سم مهلک خواهد بود. 

این فعال سیاسی اصولگرا درباره حمایت برخی از اصورلگرایان از روحانی گفت: عمده اصولگرايان بر اين باورند كه عليرغم اختلاف ديدگاه با دولت بايد به آن كمك كرد كه مشكلات اجرايي كشور و مردم بر طرف شود. به زمين خوردن دولت براي همه مشكل آفرين خواهد شد؛ اين ديدگاه همه دلسوزان كشور است. باور به اين ديدگاه به معناي همسو شدن با جريان اصلاح طلب نيست.

محبیان همچنین درمورد سوء برداشت ها از صحبت های مقام معظم رهبری و رو آوردن به قیاس روحانی با بنی صدر گفت: اين قياس هاي تاريخي معلوم نيست تا چه حد به نفع كشور باشد. هر رييس جمهوري محصول شرايط دوران خود و نيز انتخاب هاي كليدي خود است.

29216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 680973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =