مزایای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر برای مردم تبیین شود

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین، سید علی اسد در نشست توجیهی بخشداران استان مازندران با محوریت اجرای سیاستهای بیمه اجتماعی روستایی، کشاورزی و عشایر در مجتمع بانک کشاورزی بابلسراظهار کرد: به جهت قابلیت ها و پتانسیل هایی که شهرستان بابلسر دارد، سالانه میزبان همایش ها و سمینارهای مهم کشوری و استانی است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین، وی با بیان اینکه توجه به بحث بیمه عشایری، کشاورزی بحث مهمی است که باید به آن توجه شود، گفت: خلا حمایت های دولتی یکی از مهم ترین مشکلات روستاهای ما در گذشته بود.

فرماندار بابلسر با بیان اینکه در این جلسات مکلف هستیم، مشکلات اجتماعی کشاورزان و روستاییان را به حداقل و مشکلات را کاهش دهیم،عنوان کرد: در حوزه اجتماعی باید همه مسئولان برای رفع چالش ها و آسیب های اجتماعی تلاش کنند.

اسد با اعلام اینکه تا کنون جلسات مختلف توجیهی و مشورتی برای به حداکثر رساندن میزان پوشش بیمه ای در شهرستان برگزار شده است، گفت: متاسفانه کشاورزان و روستاییان استقبال چندانی از این موضوع ندارند.

وی با تاکید به اینکه علت عدم رغبت کشاورزان از این طرح آسیب شناسی شود،عنوان کرد: این موضوع باید به صورت علمی و پژوهشی آسیب شناسی و مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان بابلسر عدم اعتماد و باورمندی مردم را مهم ترین آسیب این حوزه دانست و افزود: یکی از مهم ترین عواملی که موجب شده است، مردم به این امر تمايل چندانی نداشته باشند عدم برخورداری از خدمات بیمه در مواقع خسارت می باشد.

اسد با اشاره به اینکه بر اساس آمار تا 15 سال دیگه آمار سالمندان دو برابر می شود،اظهار کرد: آیا شرایط و زمینه مناسب برای 15 سال آتی فراهم شده است.
وی ادامه داد: یکی از راهکارها برای حمایت از سالمندان میتواند پوشش بیمه ای باشد که باید با ایجاد انگیزه در کشاورزان و روستاییان آنها را به اين سمت سوق دهیم.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 715268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =