استمرار فعالیت گرمخانه کرج نیازمند اعتبار تازه شورای شهر

معاون خدمات شهر شهرداری کرج گفت: استمرار فعالیت گرمخانه در طول سال و راه اندازی تعداد بیشتری از این کانون ها به منظور ساماندهی کارتن خواب ها و در راه ماندگان، از اولویت هایی است که مورد تاکید شهردار این کلانشهر قرار دارد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه  مدیریت شهری کرج، حسن مدیر روستا با بیان این مطلب، عنوان کرد: گرمخانه کرج از سال 91 به منظور ساماندهی و اقامت شبانه کارتن خوابها راه اندازی شد و این مرکز حمایتی، ظرفیت اسکان یکصد نفر را دارد که در محدوده شاه عباسی واقع شده است.
معاون خدمات شهر شهرداری کرج ادامه داد: با توجه به اینکه فعالیت گرمخانه ها در سطح شهر یکی از گزینه هایی است که امنیت عمومی جامعه را افزایش می دهد و از معضلات حضور کارتن خواب ها در اماکن عمومی و خیابانها می کاهد، لذا شهردار این کلانشهر نگاه ویژه ای به افزایش تعداد گرمخانه ها در شهر و ارائه خدمات این کانون ها در تمامی فصول سال دارد.
مدیر روستا اضافه کرد: از دغدغه های جدی شهردار کرج تداوم فعالیت گرم خانه ها در سطح شهر، است . علاوه براین نیازمند تاسیس چندین گرمخانه دیگر ویژه آقایان، وتعدادی گرمخانه برای ساماندهی زنان کارتن خواب و در راه مانده هستیم.
وی یادآور شد: سال گذشته شورای اسلامی شهر کرج، یک میلیارد تومان اعتبار را برای فعالیت گرم خانه کرج در نظر گرفته بود و این کانون حمایتی نیز از آبان ماه سال 95 تا اردیبهشت سال 96، روزانه 105 فرد در راه مانده و کارتن خواب را پذیرا بود.
معاون خدمات شهر شهرداری کرج گفت: این میزان اعتبار برای ادامه داشتن فعالیت گرمخانه کرج در طول سال بسیار کم است و امید می رود شورای اسلامی شهر کرج در دوره پنجم، اعتبار بیشتری را برای این مقوله اختصاص دهد؛ همچنین شهردار این کلانشهر به دنبال راهکارهایی است تا با اختصاص ساختمان های دیگر تعداد کانون های حمایتی را افزایش دهد.
مدیر روستا در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر، گرم خانه کرج توسط سازمان های مردم نهاد اداره می شود و طی مدتی که فعالیت خود را آغاز کرده است اثرات خوبی داشته است .وی افزود: شهرداری کرج برای انتخاب پیمانکار این کانون حمایتی مناقصه ای را برگزار کرده و طی ده روز آینده نتیجه آن مشخص می شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =