ایلنا نوشت: سرپرست وزارت علوم با بیان اینکه ابلاغیه خاصی در خصوص دانشجویان ستاره‌دار نداشتیم و همواره تاکید شده قانون باید اجرا شود، گفت: ما در پذیرش دانشجویان مبنا را قوانین قرار می‌دهیم.

سید ضیا هاشمی، سرپرست وزارت علوم در حاشیه نشست روساهای دانشگاه‌ها در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه در سال‌های گذشته پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیانی که در دانشگاه‌ها شکل گرفته در حال رشد و توسعه بودند. سیاست ما بر این هست که این شرکت‌ها، پارک‌ها و مراکز رشد تقویت شوند.

او ادامه داد: در حوزه پژوهش و فناوری ساختار خوبی شکل گرفته و شوراهای برنامه‌ریزی در این زمینه فعال هستند. امسال هم با توسعه تعامل با دستگاه‌های مرتبط مثل وزارت صنعت، ارتباطات و نفت مسیر را به این سمت هدایت می‌کنیم که تعامل و پیوند دانشگاه‌ها با صنعت و صنایع توسعه پیدا کند.

هاشمی با اشاره به اجلاس روسای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها افزود: این نشست نیز برای ایجاد گفت‌و‌گوی سازنده بین مسئولان و روسای دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی‌، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علمی و فناوری انجام شده است. همه این فعالیت‌ها ما را امیدوار می‌کند که امشال جهش خوبی در بحث تعامل با صنعت داشته باشیم.

سرپرست وزارت علوم درباره ابلاغیه برای دانشجویان ستاره‌دار گفت: ابلاغیه خاصی در این حوزه نداشتیم. همواره تاکید شده قانون باید اجرا شود. ما در پذیرش دانشجویان مبنا را قوانین قرار می‌دهیم.

او تاکید کرد: روش‌های سلیقه‌ای نباید اجرا شود همگی ما مجری قانون هستیم و از برخوردهای سلیقه‌ای جلوگیری می‌‌شود. دانشجویانی که طبق قانون حق تحصیل دارند باید شرایط ادامه تحصیل‌شان فراهم شود.

هاشمی افزود: مسئله بازگشت به تحصیل دانشجویان طبق سیاست‌های مشترک انجام می‌شود و همه ارکان جمهوری اسلامی به اجرای قوانین تاکید دارند و طبق این سیاست‌ها دستگاه‌های مختلف اعم از دستگاه‌های آموزش عالی و سایر دستگاه‌ها این مبنا را قبول دارند و با تعاملی که وجود دارد اگر موردی پیش بیاید وزارت علوم پیگیری می‌کند که بررسی دقیق انجام شود تا هیچ حقی از دانشجویان ضایع نشود.

42238

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =