مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس دیدار و گفتگو کرد

پیام عالیخانی ،به گزارش خبرآنلاین لرستان ،در این دیدار ، نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی بر لزوم توجه جدی به حفظ منابع طبیعی کشور تاکید کرد و گفت: باید همانطور که مقام معظم رهبری " حفظ محیط زیست و منابع طبیعی را مساله ضروری و حیاتی برای کشور برشمردند و بر حفظ محیط زیست و حراست از آن به عنوان یک اصل مهم و جلوگیری از تخریب امکانات اقلیمی کشور تاکید کردند، مسئولان کشور نیز در پاسداری و حفظ محیط زیست و منابع طبیعی کشور تلاش جدی داشته باشند.

عباس گودرزی با تاکید بر اینکه در حفاظت از منابع طبیعی همه مسئولیم، تصریح کرد: باید قبح تخریب منابع طبیعی و عرصه‎های محیط زیست آنقدر بالا رود که کسی جرأت نکند، منابع طبیعی را تخریب کرده و یا تخفیفی برای تخریب‎کنندگان قائل شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه امکانات استان لرستان جوابگوی حفاظت از منابع طبیعی نیست، تصریح کرد:

 امکانات به تناسب گستردگی پهنه منابع طبیعی استان نیست و در صورت وقوع آتش سوزی، میزان زیادی از جنگلها را از دست خواهیم داد، از این رو نیاز است تامین منابع مورد نیاز مورد توجه قرار گیرد.

گودرزی افزود: ما اکنون شاهد عملکرد خوب و گام‌های مثبت مجموعه منابع طبیعی استان برای صیانت از بیت‌المال و انفال الهی هستیم ونگاه مجلس نیز به مقوله حفاظت از منابع طبیعی بسیار مثبت است.

در ادامه این دیدار ،مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان نیز، ضمن تقدیر و تشکر از حمایت های ایشان در راستای اهمیت به منابع طبیعی ، گزارشی از مسائل و مشکلات منابع طبیعی استان و شهرستان بروجرد را بیان کردند و اظهارداشتند : یکی از مشکلات منابع طبیعی ، ارزش گذاری منابع طبیعی است ، که در کشور به آن کم پرداخته می شود، چرا که بحث خشکسالی و ریزگردها، ذهن ها را بیدار کرده است .

شیرزادنجفی با بیان اینکه نهادهای برنامه ریز در کشور باید نگاه ویژه ای به خشکسالی و ریزگردها داشته باشند خاطرنشان کرد:جلب مشارکت‌های مردمی، استفاده از دانش ظرفیت نیروهای بومی و محلی می تواند در راستای حفاظت از منابع طبیعی موثر باشد.

وی تصریح کرد: بهترین حافظان عرصه‌های منابع طبیعی خود مردم هستند که نقش اساسی و کلیدی در حفظ این مواهب الهی دارند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =