صدور دستورالعمل فعالیت آموزشگاه‌های آزاد موسیقی زنجان

آموزشگاه‌های آزاد موسیقی زنجان مورد بازدید کارشناسان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان قرار گرفته و برای رفع مشکلات این آموزشگاه‌ها و قانونمند کردن فعالیت آنها، دستورالعمل واحدی صادر شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، جعفر محمدی، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، با اشاره به این دستورالعمل گفت: این کار به منظور ایجاد وحدت رویه و نظم بخشیدن به ساز و کار اجرایی آموزشگاه‌های موسیقی استان بوده که همه آنها موظف به اجرای آن هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، وی تاکید کرد: آموزشگاه‌ها موظفند فرم ثبت‌نام که حاوی اهم وظایف و مقررات انضباطی است، به هنگام ثبت‌نام به صورت کتبی به هنرجو ابلاغ کنند و پس از تکمیل و امضا توسط هنرجو در پرونده وی بایگانی کنند. ثبت‌نام هنرجویان کمتر از ١٨ سال نیز با حضور ولی یا سرپرست و پس از تکمیل فرم تقاضای ثبت‌نام توسط آنها انجام می‌شود.

وی رعایت شئونات و حجاب و عفاف اسلامی برای کارکنان و هنرآموزان آموزشگاه‌ها را الزامی دانسته و مسئولیت نظارت بر حسن اجرای بند مذکور را به عهده مدیران مسئول آموزشگاه‌ها اعلام کرد.

محمدی ادامه داد: کلیه آموزشگاه‌ها موظفند انطباق جنسیتی هنرآموز با هنرجویان را رعایت کنند و در صورت کمبود هنرآموز در دروس تخصصی خاص، مدیران مسئول آموزشگاه‌ها موظفند طی مکاتبه، موضوع را به اداره کل اعلام کرده و از این مرجع کسب تکلیف کنند.

به گفته وی، آموزشگاه‌ها موظفند در زمان ثبت‌نام و قبل از شروع دوره، برای کلیه هنرجویان کارت تحصیلی با رعایت نکاتی از جمله درج مشخصات شناسنامه‌ای، الصاق عکس، تاریخ شروع و انقضاء دوره آموزشی، قید نام مواد درسی و دوره آموزشی و ... صادر کنند، هنرجویان نیز موظفند هنگام حضور خود در آموزشگاه کارت تحصیلی خود را به همراه داشته باشند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان اظهار داشت: تعداد هنرجویان هر کلاس باید با گنجایش کلاس، رعایت اصول بهداشتی، وجود نور و فضای لازم، مطابق با اصول تعلیم و تربیت باشد و برنامه آموزشی مدون و شرح دروس برای کلیه کلاس‌ها تهیه شده و در معرض دید عموم نصب شود.

محمدی به کسب اجازه رسمی برای برگزاری کلیه کنسرت‌ها و برنامه‌های جنبی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکید کرده و ادامه داد: به منظور حفظ حرمت شعائر اسلامی و دینی، آموزشگاه‌های آزاد موسیقی موظفند مناسبت‌های مذهبی مطابق جدول رسمی کشور و همچنین تصمیمات اداره کل را مبنای عمل خود قرار دهند.

وی آموزشگاه‌ها را ملزم دانست که حداکثر ظرف ٢٠ روز پس از پایان هر فصل، آمار هنرجویان و هنرآموزان خود را به اداره کل ارسال کنند و ضروری است شرایط ثبت‌نام و انصراف بر اساس شیوه‌نامه اخذ و استرداد وجه ثبت‌نام به صورت کتبی به هنرجویان اعلام شود.

به گفته این مقام مسئول، هرگونه افزایش شهریه باید با هماهنگی و موافقت اداره کل صورت گرفته و حضور مدیرمسئول آموزشگاه‌ها نیز در کلیه ساعات کار آموزشگاه (صبح و بعد از ظهر) در این مرکز و در صورت عدم حضور، معرفی جانشین طی نامه به اداره کل استان الزامی است.

وی تاکید کرد: رعایت همه این موارد الزامی است و در صورت تخلف آموزشگاه‌ها طبق آئین‌نامه با وی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =