شهروند نوشت: انگار حضور بازیگر ترکیه‌ای در جدیدترین فیلم مهرداد فرید قرار است به یک بحران بزرگ ختم شود. این البته با توجه به رخدادهایی که در این چند وقت شاهد بوده‌ایم، اتفاق غیرمنتظره‌ای نمی‌تواند باشد.

داستان از جایی آغاز شد که نورگل یشیل‌چای بازیگر شناخته‌شده ترک با انتشار عکس‌هایی از حضور خودش در مراکز توریستی اصفهان خبر از بازی در فیلم جن زیبا داد. حضور این بازیگر که باعث شده بود اشتیاق استفاده از این چهره‌های آشنا و مطرح ترکیه‌ای بسیاری از فیلمسازان و سریال‌سازان را تحت‌تأثیر قرار دهد- تا حدی که حتی کامبوزیا پرتوی نیز خبر از حضور یک خواننده زن کرد در فیلم کامیون داد- اما، در نطفه خفه شد؛ و دلیلش هم این بود که عکس‌های نورگل یشیل‌چای با توجه به قواعد حکومتی حجاب در ایران مورد انتقاد یک‌سری از رسانه‌ها قرار گرفت؛ که این خود نقطه آغاز بحرانی بود که در نهایت به گزارش بخش خبری بیست و سی؛ و در نتیجه شایعاتی مبنی بر تغییر این بازیگر رسید.

خبری که باعث شده تا سرنوشت فیلم سینمایی «جن زیبا» به کارگردانی بایرام فضلی و تهیه‌کنندگی مهرداد فرید و بازی نورگل یشیل‌چای بازیگر سرشناس ترکیه در ‌هاله‌ای از ابهام قرار گیرد؛ تا حدی که مشخص نیست شاهد نمایش این فیلم با بازیگر ترکیه‌ای در سینمای ایران خواهیم بود یا نه.

نقطه اوج ماجرا اما گزارش خبری بیست و سی بود که به نقل از مسئولان امر اعلام کرد؛ قرار است بازیگر ایرانی جایگزین شود و کلیه سکانس‌ها را مجددا فیلمبرداری کنند. بیست و سی پس از انتشار تصاویری محو از بازی‌های قبلی این هنرپیشه در ترکیه پرسیده بود که مگر سازندگان فیلم نباید پیش از حضور او از نهادهای امنیتی درباره او استعلام می‌کردند؟ در ادامه گزارش آمده بود که به جای این بازیگر زن ٤٠ساله ترکیه‌ای که با فیلم‌های گوزل و عشق و جزا و از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای برای مردم ایران چهره‌ای شناخته‌شده به شمار می‌آید، از یک بازیگر ایرانی استفاده خواهد شد.

این خبر البته با تکذیبیه تهیه‌کننده فیلم جن زیبا روبه‌رو شد. مهرداد فرید تهیه‌کننده فیلم سینمایی جن زیبا در این مورد می‌گوید: به هیچ عنوان هم امکان تغییر بازیگر یا فیلمبرداری مجدد با بازیگر جدید وجود ندارد. بعد از آماده‌شدن فیلم برای دریافت پروانه نمایش و همچنین حضور آن در جشنواره فیلم فجر اقدام خواهد شد.» او در ادامه ادعایی به حق دارد: «زمانی که از سازمان سینمایی درخواست پروانه ساخت دادیم، مشخص بود که قرار است بازیگر ترکیه‌ای در فیلم حضور پیدا کند و وزارت ارشاد نیز براساس همین اطلاعات به ما پروانه ساخت داد و مجوز ساخت فیلم را صادر کرد.» «حتی زمانی که درخواست تمدید پروانه ساخت را ارایه کردیم؛ کپی پاسپورتِ بازیگر ترکیه‌ای فیلم را ارایه کردیم. اگر قرار بود مخالفتی با روند ساخت فیلم صورت بگیرد، قطعا آن زمان پروانه فیلم را تمدید نمی‌کردند. فیلم جن زیبا تولید مشترک ایران و ترکیه است و وقتی در تولید مشترک از دو طرف سرمایه‌گذاری صورت گرفته، نمی‌توانیم قراردادهایی که بین خودمان داریم را زیر پا بگذاریم و من نمی‌توانم برخلاف قرارداد و تعهدم تغییراتی در فیلم اعمال کنم.»

فرید درنهایت برای آن‌که تأکید کند زیر بار چنین تغییر پرهزینه‌ای نمی‌رود، گفت: «هم‌اکنون ما درحال برنامه‌ریزی برای اکران همزمان و گسترده فیلم در ایران و ترکیه و چند کشور عربی هستیم و قصد داریم فیلم جن زیبا را به جشنواره فیلم فجر نیز ارایه کنیم.»

آخرین خبر هم در این میان این است که نورگل یشیل‌چای که مردم ایران او را با سریال گوزل می‌شناسند، بی‌توجه به اتفاقات اخیر، پستی در اینستاگرامش به زبان فارسی منتشر کرد: از همه دوستانم در گروه که به شکل‌گیری شخصیت دلارام کمک‌کردن خیلی تشکر می‌کنم. همه با هم، در پی رویایی زیبا حرکت کردیم. دست همگی درد نکنه. کارکردن با شما عالی بود. از مردم اصفهان به خاطر شعور و میهمان‌نوازی‌شان تشکر می‌کنم. من هم شما رو دوست دارم.

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =