رییس اتاق تهران گفت: «در ۶ ماهه اول سال جاری، ۴۰۰ هزار نفر به آنتالیا سفر کرده اند.چراکه قیمت لیر بسیار پایین است.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مسعود خوانساری، رییس اتاق بازرگانی تهران در سی و دومین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت:« با توجه به فاجعه زلزله کرمانشاه، اتاق های بازرگانی سراسر کشور بازسازی مدارس تخریب شده را به عهده گرفتند؛ برنامه این است که ۱۳۰ کلاس توسط اعضای اتاق ساخته شود، هر کلاس ۱۰۰ میلیون تومان برآورد می شود.»

او در ادامه با اشاره به تراز تجاری کشور اظهار داشت:«تراز تجاری کشور ۶.۲ درصد رشد داشته، اما ارزش صادرات کشور ۲.۳۸ درصد کاهش داشته است. به طوری که در حال حاضر واردات از صادرات پیشی گرفت. »

خوانساری افزود:« از دولت می خواهیم که هرگونه مصوبه ای که می خواهد اعلام کند به اثرات آن در فضای کسب و کار توجه کند.»

رییس اتاق تهران با اشاره به اینکه ۹.۵ درصد از رشد اقتصادی سال گذشته به دلیل نفت اتفاق افتاده،خاطرنشان کرد:« تنها ۳ درصد از رشد اقتصادی کشور در سال گذشته توسط بخش های دیگر اقتصاد بدست آمده است.»

او عنوان کرد:« در بخش مسکن نیز ۲۰ فصل متوالی است که شاهد رشد منفی هستیم،اما در ۶ ماه اخیر رشد مسکن مثبت شده و خرید و فروش افزایش پیدا کرده است.»

خوانساری در ادامه با اشاره به طلب پیمانکاران از دولت،گفت:«این طلب همچنان به قوت خود باقی است ؛ مشکلات اساسی در این زمینه وجود دارد، به خصوص شرکت های مشغول به کار در حوزه سلامت و بهداشت، با معضل بزرگی مواجه هستند.بنابراین انتظار داریم دولت بیش از این، جفا در حق پیمانکاران و شرکت های بخش خصوصی نداشته باشند.»

او اظهار داشت:«همه شاهد افزایش قیمت ارز طی ماه گذشته هستیم و البته پیش بینی می شد که قیمت افزایش یابد، چراکه تورم در طی سال های اخیر وجود داشته و متناسب با آن نرخ ارز، تغییر نداشته است، اما هنوز هم، نرخ ارز واقعی نیست.»

خوانساری گفت: « از دولت انتظار داریم که برای کنترل قیمت، از ممنوعیت کالاها و برخوردهای غیرکارشناسی، خودداری کند؛ از ابتدای دولت یازدهم، قیمت لیرترکیه از ۲۵۰۰ تومان به ۱۰۰۰ تومان رسیده است، در حالی که قیمت دلار از ۳۷۰۰ تومان به بیش از چهار هزارتومان افزایش یافته است.»

او ادامه داد:«در ۶ ماهه اول سال جاری،فقط ۴۰۰ هزار نفر به آنتالیا سفر کرده اند.چراکه قیمت لیر بسیار پایین است؛ ضمن اینکه باید توجه داشت که اصرار بیش از اندازه به ثبات نرخ ارز، تولید را دچار مشکل کرده است.»

رییس اتاق تهران افزود:« امیدواریم دولت راهکارهایی برای نرخ ارز ارائه کند. باید اجازه دهیم که ارز هم به عنوان یک کالا، قیمت گذاری شده و دولت کنترل و مدیریت آن را به عهده داشته باشد.»

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام CA ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
    5 0
    تاوان اینکه ارزش لیر تو بازارهای جهانی اومده پایین رو مردم باید بدن؟ یه اشاره هم میکردی به اون دو سه میلیون نفری که اربعین رفتن عراق و کلی ارز از مملکت خارج کردن. کلا منافع افرادی مثل ایشون تو افزایش قیمت دلاره و چیزهای بی ربط رو به هم ربط میدن تا نتیجه ای که دوست دارن رو ازش بگیرن.
  • بی نام US ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
    3 0
    فاقعا که انصاف هم چیز خوبیه. در تمام دنیا میگردید ببینید چه عذری پیدا کنید تا کارهاتون را توجیه کنید. چرا فقط به لیر ترکیه نگاه مکنید؟ چرا به ارزهای دیگه نگاه نمیکنید. ظاهرا دولت و اقتصاد دانانش میخواهند تمام مسائل مالی مملکت را با بی ارزش کردن پول ملی حل کنند.