ایسنا نوشت: یک روزنامه آمریکایی نوشت که ولیعهد عربستان به طور منظم از هتلی که شاهزادگان عربستانی در آنجا بازداشت هستند، بازدید می‌کند.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از مسؤولان عربستانی نوشت: محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان که ریاست کمیته مبارزه با فساد را برعهده دارد با تعداد مشخصی از افرادی که به آن‌ها اعتماد دارد از هتل ریتز کارلتون که شاهزادگان در آنجا بازداشت هستند، بازدید می‌کند.

به گفته این منابع، بن سلمان علاوه بر این به بازدید از کاخ‌های پادشاهی نیز می‌پردازد و این بازدیدها چند ساعت طول می‌کشد.
بازداشت‌شدگان؛ یا تحویل ثروت یا زندان الحایر

این روزنامه نوشت: طی دو هفته گذشته بازداشت شدگان با محمد بن سلمان و معاونانش درباره تحویل بخش عظیمی از ثروت خود در قبال آزادی مذاکره کرده‌اند. بازداشت شدگان باید از مقدار عظیمی از ثروت خود که مقامات عربستانی می‌گویند به صورت غیرقانونی کسب کرده‌اند، دست بکشند. بن سلمان آن‌ها را بین تحویل ثروت و زندان "الحایر" در جنوب ریاض مخیر کرده است.

به نوشته این روزنامه، شاهزادگان و مسؤولان بازداشت شده احتمالا به زندان الحایر که یکی از مصون‌ترین زندان‌های عربستان است منتقل شوند.

این روزنامه نوشت: تعدادی از بازداشت شدگان تسلیم این فشارها شده‌اند اما برخی نیز مقاومت می‌کنند و امید دارند که شروط بهتری ارائه شود. بن سلمان خود نظارت بر مذاکرات با بازداشت شدگان را که از دو هفته پیش آغاز شده، برعهده دارد.

وال استریت ژورنال نوشت: بخش عظیمی از ثروت‌ بازداشت شدگان در حساب‌هایی خارج از کشور است و برای مقامات عربستانی دشوار است برای مصادره این اموال از طریق کانال‌های قانونی عمل کنند.

در همین راستا، سایت اینترسپت اعلام کرد: عربستان در سیاست‌های خارجی خود به رغم داشتن توانایی‌های منطقه‌ای سردرگم است و نالایق بودن رهبرانش به فروپاشی آن هشدار می‌دهد. نشانه‌های این فروپاشی در افق دیده می‌شود.

این سایت اعلام کرد:  بحران‌هایی که عربستان با آن مواجه است به شکل فاجعه‌باری درحال افزایش است که از جمله آن شکست این کشور در جنگ یمن و در به زانو درآوردن قطر و برهم زدن ثبات لبنان از طریق استعفای سعد حریری از سمت نخست‌وزیری است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =